۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۲۵۶۱
نماینده و سرپرست 3 ایستگاه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از برگزاری نخستین مانور بزرگ پدافند غیر عامل در شهرک مهرگان و حضور با شکوه آتش نشانان در این رزمایش خبر داد.
نماینده و سرپرست ۳ ایستگاه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از برگزاری نخستین مانور بزرگ پدافند غیر عامل در شهرک مهرگان و حضور با شکوه آتش نشانان در این رزمایش خبر داد .

سرآتش یار ” ایوب خجسته ” با اعلام این خبر افزود : مانور بزرگ پدافند با مدیریت بسیج سپاه مشهد و حضور جمعی از مدیران شهری و استانی ، مشارکت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر مشهد وسازمان‌های خدمات‌رسان روز گذشته پس از مراسم صبحگاه مشترک و انجام رژه به اجرا درآمد.

وی ابراز داشت : بر اساس سناریوی تنظیم شده طی انفجار فرضی و مجروح شدن تعدادی از شهروندان ، با مدیریت بسیج سپاه با هدف نجات مجروحان و تخلیه وپناه‌گیری شهروندان شروع به فعالیت کرد و با همکاری سازمان‌های امداد‌رسانی نسبت به مدیریت بحران اقدام شد.

خجسته در بیانی دیگر افزود : در این مانور کارایی تجهیزات، هم‌افزایی توان سازمان‌های اجرایی، نحوه اطفای حریق، نجات مجروحان و نحوه اسکان اضطراری شهروندان و نحوه دستگیری ارازل و اوباش در شهرک مهرگان مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده و سرپرست آتش نشانان اعزامی در این مانور با بیان اینکه هدف از برگزاری این رزمایش افزایش آمادگی سازمانها و دستگاه‌های مدیریت شهری، پاسخگویی و مقابله با حوادث و تهدیدات احتمالی، برآورد کمبود‌ها و نیاز‌ها در حوزه‌های آموزش، نیروی انسانی و تجهیزات و شناسایی نقاط قوت و ضعف در اجرای مانور بوده است ، عنوان داشت : ۱۶ سازمان امدادی شهر مشهد از جمله سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ، مرکز اورژانس، جمعیت هلال احمر، فرماندهی نیروی انتظامی ، شرکت آب و فاضلاب ، شرکت توزیع نیروی برق ، ستاد مدیریت بحران و… با مدیریت بسیج سپاه در این مانور مشارکت داشتند.

گفتنی است : در این رزمایش تیم‌های عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ، در مقابله با بحران مورد ارزیابی قرار گرفتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر