۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۲۵۲۲
همایش پدافند زیستی پیرامون تهدیدات حوزه آب در استانداری مرکزی برگزار شد.
آرش وکیلی

همایش پدافند زیستی پیرامون تهدیدات حوزه آب با همکاری اداره کل پدافند غیر عامل استانداری و شرکت آب و فاضلاب استان در محل سالن اجتماعات پیامبر اعظم استانداری برگزار گرديد.

در ابتدای این همایش سردار قاسمی ضمن خوشامدگویی به حضار به سخنرانی پيرامون مسائل و مباحث پدافند زیستی در حوزه تهدیدات آب پرداخت.

وی با ارائه تعریفی از پدافند زیستی گفت: تهدیدات زیستی شامل انسان، دام و طیور، نباتات، محیط زیست و منابع طبیعی‌، آب آشامیدنی، غذا و دارو می‌شود که در این حوزه‌ها نیازمند به پدافند زیستی هستیم.

قاسم افزود: تهدید زیستی، تهدید امنیت ملی است و براساس سند چشم‌انداز تا ۱۴۰۴ ایران باید به تراز اول منطقه در حوزه پدافند غیرعامل در حوزه زیستی دست یابد و در حال حاضر در حوزه زیستی به رتبه ممتاز دنیا دست پیدا کردیم اما هنوز نیاز به تلاش و پیشرفت مستمر در این حوزه داریم.

وی با توجه به موضوع همایش و تهدیدات پیرامونی حوزه آب باید عنوان نمود که: آب مايه حيات و عامل و محرك اصلي فعاليتهاي كشاورزي و صنعت، به شمار مي رود باید بپذیریم که تهدیدات موجود در حوزه آب بسیار حیاتی بوده و تهدیدی جدی در حوزه پدافند زیستی محسوب می شود.

سپس خلیلی رئیس محترم شرکت آب و فاضلاب استان به سخنرانی درباره نقش آب در توسعه پایدار پرداخت و گفت: وضعيت آب ايران در سال ۱۹۶۰ميلادي يك دوم ميانگين آب جهان بود كه در ۲۰ سال آينده پيش‌بيني مي‌شود حجم آب در دسترس به يك چهارم كاهش پيدا كند.

وی افزود: ایران کشوری با اقلیم عمدتاً گرم وخشک است. رشد سریع جمعیت مهمترین عامل کاهش سرانه آب تجدید شونده کشور در قرن گذشته بوده است. جمعیت ایران در طی این هشت دهه، از حدود ۸ میلیون نفر در سال۱۳۰۰ به ۷۸ میلیون نفر تا پایان سال۱۳۹۲ رسیده است.

مهندس خلیلی در پایان سخنانشان راهکارهایی برای برون رفت از بحران ارائه دادند.

پس از وی، مهندس آنالویی معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان طی سخنانی راهکارهایی برای مقابله با بحرانهای کیفی آب ارائه داده و توجه به تهدیدات این حوزه از عوامل میکروبی تا بیوتروریسم را امری ضروری دانست.

پس از آن مهندس احمری مدیر کنترل کیفیت آب، به ایراد سخنرانی درباره اجرای برنامه ایمنی آب پرداخت.

این همایش با جمع بندی سردار قاسمی از مباحث مطرح شده در همایش و پخش کلیپهایی در زمینه پدافند زیستی به پایان رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر