۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۱۲۲۳۸
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های مختلف این استان موظف به رعایت پیوست پدافند غیرعامل هستند.
فتاح محمدی ظهر امروز در دیدار با فرمانده پدافند هوایی جنوب غرب کشور و فرمانده پدافند هوایی ماغر با اشاره به اینکه ضرورت و اهمیت توجه به پدافند غیرعامل در سخن مقام معظم رهبری که فرمودند اگر پدافند غیرعامل نبود سرمایه کشور در یک نصف روز از بین می‌رفت مشخص است، اظهار کرد: ایران اسلامی با نظام غربی در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، ایدئولوژی و ... تفاوت دارد و دشمن به دلیل همین اختلافات به دنبال ضربه زدن به کشور است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شاید یک رفتار دیپلماسی مسائل و تنش‌های کشورها را کاهش دهد اما اختلاف مبانی ما با نظام غرب که قابل معامله و مذاکره نیست این ضرورت را ایجاد کرده که ما همیشه و در تمام زمینه‌ها از آمادگی کاملی برخوردار باشیم.

وی با بیان اینکه در خصوص پدافند غیرعامل که نقش مهمی در کاهش خسارات در حملات احتمالی دارد در تئوری‌پردازی و سناریو سازی هستیم، گفت: در این زمینه هنوز در مراحل اولیه هستیم و به عمق موضوع ورود پیدا نکردیم که برای نظام اسلامی ما که اهداف بلند استکبار ستیزی و ظلم‌ستیزی را دنبال می‌کند باید برنامه‌ریزی بهتر و منسجم‌تری صورت بگیرد.

این مسئول با بیان اینکه تهیه آمایش سرزمینی مقدمه‌ای است که متناسب با آن نقاط قوت، ضعف و تهدیدات را شناسایی کنیم، تصریح کرد: تاکنون در این زمینه کار قابل قبولی در سطح کشور انجام نشده و ما هم در ابتدای راه تهیه آن هستیم.

محمدی عنوان کرد: در جلساتی که در خصوص پدافند غیرعامل گرفته شده مصوب شد راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های استان در ساخت و سازها و همچنین در ارائه پروانه ساخت پیوست پدافند غیرعامل را رعایت کنند، گرچه هنوز هم جامعه به ضرورت و اهمیت این موضوع مهم آنطور که انتظار می‌رود توجه ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه ما به خوبی حرف زدن را می‌دانیم و خوب و زیاد حرف می‌زنیم اما در عمل کردن به مصوبات ضعف داریم، بیان کرد: به درستی مصوباتی که داریم را عمل نمی‌کنیم و به کندی پیش می‌رویم.

وی ادامه داد: حساسیت توجه به موضوع مهم پدافند غیرعامل در بین مدیران ایجاد شد و لازم است با ایجاد کارگاه‌های آموزشی اهمیت موضوع برای مدیران و دستگاه‌های ما تبیین شود.

این مسئول به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: تاثیری که جمهوری اسلامی بر راهبرد قدرت کشورهای بزرگ دارد قابل انکار نیست و همه کشورهای بزرگ به نقش مهم ایران در منطقه و جهان آگاه هستند.

محمدی اضافه کرد: نبود مطالعات جامعه باعث ایجاد برخی مشکلات شده به طوری که فرودگاه یاسوج ساخته شد و در کنار این فرودگاه زندان مرکزی یاسوج احداث و سبب ایجاد مشکلاتی برای فرودگاه شد و ساخت استادیوم 15 هزار نفری یاسوج و دکل‌های این ورزشگاه به مشکلات فرودگاه یاسوج دو چندان اضافه کرد که نبود طرح آمایش سرزمین باعث هدر رفتن هزینه کشور می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به گروهک تروریستی -  تکفیری داعش اشاره کرد و گفت: این گروهک تروریستی مانند طالبان و صدام دست‌پرورده و بزرگ شده آمریکا است اما همین گروهک بلای جان آمریکا و دیگر هم دستانش شده به طوری که رئیس جمهور آمریکا داعش را که دست پرورده خودش است غده سرطانی خطاب می‌کند
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر