۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۲۱۸۱
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار ایلام:
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار ایلام تاکید کرد: آموزش های پدافند غیر عامل باید علاوه بر تهدیدهای ملی و منطقه ای باید چالش های بومی را نیز دربرگرفته و در برنامه ریزی های کلان نیز این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
"اسماعیل رستمی" در نشست هماهنگی برگزاری دوره های آموزشی پدافند غیر عامل در استان با اشاره به وضعیت اخیر و قطعی برق در شهرستان آبدانان که در اثر ریزگردها بوجود آمد، افزود: تهدیدات بومی و منطقه ای باید در حوزه پدافند غیر عامل مورد توجه قرار گیرند و اقدامات موثری برای مدیریت و برنامه ریزی در آن حوزه انجام گیرد.

وی با ذکر ارائه آموزش های تخصصی پدافند غیر عامل بصورت گسترده و نهادمند در استان ایلام گفت: فرهنگ سازی و نهادمند کردن آموزش به منظور توسعه و تقویت مبانی، اصول و اهداف پدافند غیر عامل هم به لحاظ تئوریک و هم به لحاظ عملیاتی یک ضرورت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار ایلام دانش مربوط به پدافند غیرعامل را دانشی طبقه بندی شده عنوان کرد و گفت: کشورهای صاحب این دانش، براحتی آن را در اختیار دیگران قرار نمی دهند لذا تلاش کنیم به نوعی دانش پدافند غیرعامل را برای مدیریت بحران بومی سازی کنیم.

رستمی با تاکید بر اهمیت یادگیری دانش پدافند غیر عامل در سطوح مدیریتی و کارشناسی در استان تاکید کرد: آموزش می تواند در آگاه سازی مدیران در مواجه با شرایط بحرانی، سرکشی مداوم به تجهیزات و امکانات و آمادگی کامل برای مواجه با وضعیت بحرانی موثر باشد.

"پرویز شریفی" مدیرکل پدافند غیرعامل استان نیز در این نشست اظهار کرد: در این دوره آموزشی چهار سر فصل عمومی پدافند غیر عامل عمومی شامل اصول و مبانی، تهدیدات سایبری، مدیریت بحران و سناریو نویسی با حضور اساتید متخصص آموزش داده می شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان افزود: کارگاه های تخصصی آموزشی تهدیدات زیستی، سایبری، جنگ روانی و سازه های امن نیز برای ادارات و کارگروه های دوازده گانه، شهرداری ها، فرمانداران و بخشداران برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: مدیران دولتی باید برای پاسخگویی به تهدیدات دشمنان آمادگی لازم را داشته باشند و ابتدا باید این آمادگی را در مقابله با تهدیدات داخلی و شناسایی راهکارهای مناسب کسب کنند که این دوره آموزشی می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

شریفی با بیان اینکه تقریبا حوزه ای در کشور وجود ندارد که پدافند غیرعامل در آن مطرح نباشد، یادآور شد: اقدامات کلی این پدافند و دفاع بدون سلاح، آگاهی، پیش بینی، کاهش آسیب پذیری، پایدارسازی ملی و ناکام سازی دشمن از طرح های خود برای ضربه زدن به تجهیزات و تاسیسات حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیرنظامی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر