۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۲۱۰۵
فرمانده سپاه دهگلان
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه دهگلان دربرگزاری مانور پدافند غیر عامل که درمنطقه عمومی دهگلان برگزارشد گفت:پدافند غیرعامل اقداماتی است که با اعمال غیرنظامی از مردم و جامعه محفاظت می‌کنند.
سرهنگ پاسدار حسین ورمقانی در جمع مسئولان استان وشهرستان دهگلان که دراین مانور شرکت داشتند ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر وپیروزی انقلاب اسلامی در22بهمن 57 گفت:دهه فجر، فرصت بازنگری در ارزش ها و آرمان هاست وثمره این انقلاب گشودن فصلی نو به رهبر امام خمینین (ره)در تاریخ معاصر است
ورمقانی گفت :امروز حقیقت بیداری اسلامی در سراسر جهان اسلام به عنوان نهضتی رو به جلو، امید بخش و دارای برنامه، در حال فتح سنگرهای از دست رفته می باشد و دستاوردهای بزرگ و آشکاری همچون مقاومت، یاس افکنی در میان دشمنان، خنثی سازی کیدها و توطئه ها و نفوذ به عقبه و جبهه فکری قدرت های استکباری بی شک متاثر از جوهره ناب انسانی، اسلامی و فرهنگ انقلاب اسلامی است.
وی افزود :امروز به برکت انقلاب اسلامی و پایمردی و مقاومت ملت ایران و با تکیه بر متخصصان داخلی شاهد پیشرفت های علمی و تکنولوژیکی و بویژه رشد و شکوفایی در عرصه تجهیزات نظامی و ارتقاء قدرت بازدارندگی در کشور هستیم و همین پیشرفت ها، جمهوری اسلامی ایران را علی رغم تهدید های مستمر ، کشوری امن در میان ناامنی های منطقه قرار داده است.
سرهنگ ورمقانی با بیان تعریفی از پدافند غیرعامل گفت: دفاع غیرعامل به مجموعه‌ای از تمهیدات، اقدامات و طرح‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از ابزار، شرایط و حتی‌المقدور بدون نیاز به نیروی انسانی به صورت خوداتکاء انجام شود.
ورمقانی درادامه گفت:پدافند غیرعامل در برابر هر نوع خطری است، یعنی فقط شامل جنگ نیست بلکه حوادثی مثل سیل زلزله و ... نیز تأثیر مهمی در کاهش خسارت‌ها دارد.
ور مقانی در مورد واژه  پدافند غیرعامل گفت: از آنجایی که در این روزها این واژه را در رسانه­‌ها زیاد می­‌بینیم و می­‌شنویم مسلماً باید موضوع مهمی باشد اما هنوز به صورت دقیق با این واژه آشنا نیستم.
وی با بیان اینکه باید زمینه آشنایی بیشتر مردم در زمینه پدافند غیرعامل فراهم شود، گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت این موضوع باید آموزش‌ها از زمان ابتدایی در مدارس ویژه دانش‌آموزان آغاز شود.
وی نقش مراکز مسئول در این زمینه را مهم خواند و ادامه داد: رسانه­‌ها نیز باید در برنامه­‌های تولیدی خود زمینه آگاهسازی بیشتر مردم را فراهم کنند.
سرهنگ ورمقانی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در مقابل پدافند عامل است، گفت: پدافند عامل یعنی حفاظت نظامی از جامعه و پدافند غیر عامل اقداماتی است که با اعمال غیر نظامی ازمردم وجامعه محافظت میکند.
ورمقانی با اشاره به نقش مسئولان در زمینه اجرای پدافند غیرعامل گفت: باید زمینه آموزش به مردم و اجرای روش­‌های آن فراهم شود.
سرهنگ ورمقانی خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل در برابر هر نوع خطری است، یعنی فقط شامل جنگ نیست بلکه حوادثی مثل سیل زلزله و ... نیز تأثیر مهمی در کاهش خسارت‌ها دارد.
وی افزود  چنین اقداماتی از یک سو توان دفاعی مجموعه را در زمان بحران افزایش داده و از سوی دیگر پیامدهای بحران را کاهش و امکان بازسازی مناطق آسیب‌دیده را با کمترین هزینه فراهم می‌کند.
فرمانده سپاه دهگلان با تأکید بر اینکه آشنایی با مبانی نظری و ادبیات گفتمان در حوزه‌ی پدافند غیرعامل از ضروریات است، اظهار امیدواری کرد با کاربرد اصول پدافند غیرعامل در تمام بخش‌ها و حوزه‌ها، رونق و شکوفایی بیش از پیش میهن عزیزمان ایران اسلامی را شاهد باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر