۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۸
کد خبر: ۱۲۱۰۴
استاندار ایلام خبر داد
استاندارایلام از قرار گرفتن شورای پدافند غیر عامل این استان در ردیف شش شورای برتر کشور خبر داد.
احسان میهن دوست
 محمدرضا مروارید در نشست شورای پدافند غیر عامل این استان اظهار داشت: این جایگاه به دنبال بررسی های انجام شده و نتایج مطلوب عملکردی شورای پدافند غیر عامل استان کسب شده است.

وی با تقدیر از مجموعه دست اندرکاران پدافند غیر عامل استان افزود: حجم گسترده جمعیتی که به مناسبت اربعین حسینی (ع ) امسال از طریق استان ایلام عازم کربلای معلی شدند، موقعیت استان بعنوان پل ارتباطی مبادلات و همچنین نقش آن در هشت سال دوران دفاع مقدس ضرورت توجه به اجرای پدافند غیر عامل را دو چندان می کند.


استاندار ایلام با تاکید برتهیه و تدوین طرح جامع برای توسعه پدافند غیر عامل و ایمن سازی امکانات، منابع و نیروی انسانی در مقابل تهدیدات احتمالی ابراز داشت: پدافند غیر عامل باید در همه طرح های عمرانی و زیرساختی استان بر اساس قانون و ذیل مبحث 21 مقررات ملی ساختمان، الزامات قانونی بند الف ماده 215 و بند11 ماده121 تهیه و تدوین شود.

وی افزود: پدافند غیر عامل به لحاظ اهمیت و جایگاهی که در برقراری امنیت و آرامش در همه ابعاد دارد باید مد نظر همه مسوولان و دستگاه ها باشد.

محمدرضا مروارید بیان داشت: مدیریت بحران و پدافند غیر عامل به لحاظ شکلی شبیه به هم بوده ولی به لحاظ ماهیتی با هم متفاوتند.
وی خاطر نشان کرد: مدیریت بحران اقداماتی برای مدیریت حوادث پیش آمده و در وضعیت بحرانی است که پس از بحران پیش آمده است در حالیکه پدافند غیر عامل ایمن سازی، پیشگیری و رفع تهدیدات احتمالی است.

استاندار ایلام تاکید کرد: با برنامه ریزی مناسب در بحث پدافند غیر عامل می توان امنیت و جان و مال انسان، محیط و تجهیزات را تامین کرد و در آینده از تخریب آنها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه نگاه به پدافند غیر عامل در استان باید عملیاتی باشد تصریح کرد: ایلام با دارا بودن 425 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق که به خاطر وجود گروه های تروریستی وضعیت نا امن و نامناسبی دارد دارای جایگاهی ویژه است که همواره بایددر برنامه ریزی های کلی در استان مورد توجه قرار گیرد.


استاندار ایلام گفت: تشکیل انجمن دوستی ایلام و استان واسط عراق نقش بسیار مهمی در حفظ محیط زیست ، امنیت و آرامش استان های مرزی برای مدیریت و کنترل خشکسالی در دو کشور دارد.

وی بیان داشت: اشتراکات قومی، قبیله ای، مذهبی و پیشینه تاریخی و فرهنگی دو طرف می تواند مراودات و مناسبات دو کشور را تسهیل نماید.

نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: مسایل امنیتی مشترک، تهدید شبکه های معاند و وجود جریانهای تکفیری در داخل عراق ضرورت توجه به بحث پدافند غیر عامل را دو چندان می کند.

مروارید با اشاره به اهمیت توجه به پدافند غیر عامل، آموزش در دستگاههای اجرایی و فرهنگ سازی عمومیدر جامعه ابراز داشت: باید تلاش شود با استفاده از تجارب و توانمندیهای اساتید مجرب و برجسته کشوری زمینه آموزش و فرهنگ سازی را در استان فراهم آورد تا هیچکس با مقوله پدافند غیر عامل بیگانه نباشد.

وی تاکید کرد: تهیه و تدوین اهداف و برنامه های پدافند غیر عامل باید با پوشش ضعف های وضع موجود و حرکت به سمت وضع مطلوب و باتکیه بر اسناد بالا دستی در حوزه عمرانی و برنامه ریزی باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر