۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۱۲۰۹۹
استان كهگيلويه و بويراحمد
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیوتروریسم و فرآورده‌های میکروبی و ویروسی ناشی از آن مي تواند یکی از اهداف خصمانه در جنگ‌های غیرمسلحانه قرار گيرد.
مهدي صالحي

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه وبویراحمد در همایش یک روزه بیوتروریسم در سالن دکتر کنعانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در جمع خبرنكاران ضمن تبريك دهه فجر، با اشاره به ۴۰ هزار نفر ساعت آموزش موضوعات پدافند غیرعامل در سطح استان، گفت: این آموزش ها در قالب همايش، كارگاه، دوره و كلاس در زمینه های زیستی، زیربنایی، مهندسی نظارت، اصول و مبانی بیوتروریسم در سطح استان برنامه ريزي و انجام شد.

وی اظهارکرد: فلسفه شکل گیري پدافند غیر عامل بر مبنای امنیت عمومي، دفاع ملی، سیاست های کلی نظام و دولت مردمي تدبیر و امید در راستای صیانت از جان انسانها شکل گرفته است.

محمود مومن نسب خاطرنشان کرد: بنابراین انتظار می رود با توجه به تأثیر این حوزه در تمام ابعاد زندگی انساني، ملاحظات پدافند غير عامل مورد توجه ويژه مسئولين قرار گرفته و الزامات آن بعنوان بک موضوع مهم در صدد برنامه های جاری و عمومی دستگاهها قرار گيرد.

وي مهمترین رویکردهای پدافند غیرعامل را سیاست گذاری، نظارت، آموزش، پیشنهاد، يادآوري، آینده نگری و آینده پژوهی راجع به تهديدات و بحران هاي احتمالي عنوان كرد و افزود: برعکس برخی تصورات، پدافند غیر عامل كاركرد عملیاتی و اجرایی ندارد كه اقدام به احداث پل، ابنیه، شبکه انتقال، تأمین درمان یا ارائه خدمات کند، بلکه وظیفه پدافند غيرعامل سیاست گذاری، نظارت، احصاء نيازها و يادآوري آن به مسئولين ذيربط است.

اين مسئول تصريح كرد: مردم شريف بدانند که اداره کل پدافند غیر عامل در راستای رسالت و مأموریت هایی که دارد، در جلسات مختلف يادآوري هاي لازم پيرامون بحران هاي احتمالي پيش رو و همچنين نيازهاي استان در بخش هاي گونان را به مسئولين مربوطه در جلسات داخلي و در قالب مكاتبات اعلام كرده و می کند.

دبيرشوراي پدافند غیرعامل استان کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: هرچه رنامه ريزي جهت آشنايي و شناخت اصول و مباني پدافند غیر عامل بیشتر شود، يقينا تحول شگرفی در ارتقاي پايداري، افزايش آسيب ناپذيري زندگی عمومی، اجتماعی و دفاع غيرنظامي استان ایجاد می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان پیشینه تاریخی بیوتروریسم، در خصوص ضرورت برگزاري همايش گفت: از آنجايي كه بیوتروریسم و فرآورده‌های میکروبی و ویروسی ناشی از آن مي تواند یکی از مهمترین، اساسی‌ترین و راحت ترين تهديدات و اهداف خصمانه در جنگ‌های غیرمسلحانه و غيرنظامي باشد لذا برنامه ريزي جهت برگزاري اينگونه همايش ها در دستور كار استان قرار گرفته است.

مومن نسب تبیین کلیات بیوتروریسم و تهدیدهای مربوط به سندروم های بالینی در بيوتروريسم و بوتوليسم، تهدیدهای ناشي از ابزار و وسايل حفاظت فيزيكی و بیولوژیکی، بهداشت آب، محیط در بلايا و نحوه سالم سازی و ايجاد شهر و حامعه ايمن را از جمله محورهای این همایش یک روزه بیوتروریسم برشمرد.

وی اضافه کرد: این همایش با هدف آگاهي از نحوه پيشگيري از تهديدات ميكروبي و ويروسي، ارتقاء سطح کیفی، فکری و مهارتی در دستگاههای اجرایی، مدیران و کارشناسان به منظور تبدیل ایده به نتیجه، آمادگي واكنش سريع و به موقع در برابر تهديدات احتمالي، گسترش آگاهی عمومی در باره زندگی سالم و ایمن، ايحاد ذهنيت و آشنا نمودن مردم و مدیران نسبت مقوله پدافند غيرعامل و تهدیدات محیطی در حوزه بهداشت و درمان و امنیت غذایی برگزار شد
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر