۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۴۲۶
اداره کل پدافند غیر عامل استانداری مازندران
سومین جلسه کمیته پدافند غیر عامل در شهرستان عباس آباد برگزار گردید. فرماندار و رئیس کمیته پدافند غیر عامل شهرستان عباس آباد دراین جلسه اظهار داشت : شناسایی نقاط ضعف و آسیب پذیر یکی از اصول مهم و کاربردی پدافند غیر عامل می باشد .

سومین جلسه کمیته پدافند غیر عامل در شهرستان عباس آباد برگزار گردید.

فرماندار و رئیس کمیته پدافند غیر عامل شهرستان عباس آباد دراین  جلسه اظهار داشت  : شناسایی نقاط ضعف و آسیب پذیر یکی از اصول مهم و کاربردی پدافند غیر عامل می باشد .

سید امیر حسینی جو در جمع اعضای کمیته پدافند غیر عامل این شهرستان عنوان کرد داشت: با عنایت و بهره‌گیری از فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل و تلاش و کوشش انجام شده در سطح کشور در زمینه فرهنگ‌سازی و آگاهی عمومی جامعه از اصول پدافند غیرعامل، امروز شاهد رشد نسبی این موضوع و توجه مدیران اجرایی بر بکارگیری اصول پیشگیرانه آن بیش‌تر از پیش هستیم.

فرماندار شهرستان عباس آباد اهمیت توجه به موضوعات پیشگیرانه و برنامه‌ریزی برای این منظور را ضروری دانسته و اظهار داشت : امروز در سراسر دنیا پیرامون پدافند غیرعامل مطالعات زیادی انجام شده و مدیران اجرایی آنرا جزء اصول لاینفک تصمیمات و اقدامات اجرایی خود نموده‌اند و در مواجه با هرگونه بحران طبیعی و غیرطبیعی، ناهنجاری‌ها و تنش‌های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و تمام جریانات داخلی و خارجی خود را ملزم به پیروی از اصول تاثیرگذار پدافند غیرعامل نموده‌اند و بر مبنای آن به موفقیتهای بزرگی دست یافته‌اند به طوریکه نه تنها باعث کنترل تهدیدات می‌شوند بلکه با دوراندیشی آنها را تبدیل به فرصت می‌نمایند.

حسینی جو  به نقش بنیادی کمیته پدافند غیرعامل در شهرستان اشاره نموده و اذعان داشت : نظر به فرارسیدن فصل سرما و احتمال بروز و تکرار حوادث سال قبل، باید از تمام توان و پتانسیل شهرستان در جهت شناسایی نقاط ضعف و مقابله با بحران و تهدیدات مختلف استفاده نماییم و انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی با برنامه‌ریزی مناسب و کسب آمادگی لازم در هنگام حوادث غیرمترقبه توانایی ارائه خدمات همچون قبل را داشته باشند.

وی در ادامه افزود : یکی از اهداف اصلی پدافند غیرعامل کاهش استرس در میان مردم به هنگام شرایط بحرانی می‌باشد که این موضوع مستلزم برنامه‌ریزی و مشاهده مشکلات قبل از بروز آنها و لحاظ راهکارهای مناسب برای مقابله و رفع آنها می‌باشد. در این صورت اعتماد مردم به دولت نیز افزایش می‌یابد و اینجاست که اصول طلایی پدافند غیرعامل دست فرصت‌طلبان و دشمنان اسلام را بسته و در زمینه جنگ مردم محور و تشویش خاطر ملت علیه دولت را به ناکامی سوق خواهد داد.

فرماندار شهرستان عباس آباد در پایان ایجاد تغییر در رفتار مدیریتی را با نگرشی بر مبنای پدافند غیرعامل خواستار شده و خاطر نشان کرد : مبحث پدافند غیرعامل منحصر به زمان یا موضوع خاصی نمی‌باشد و گستره اثربخشی آن در تمامی موضوعات مشهود می‌باشد، لذا لازم است با آگاهی کامل از خطرات و انواع آن، تهدیدهای طبیعی و غیرطبیعی، بیوتروریسم، جنگهای سایبری و ... توان شناسایی خود را در جهت مقابله موفقیت‌آمیز با این مسائل افزایش دهیم.

در ادامه پرویز قاسمی دبیر کمیته پدافند غیر عامل شهرستان عباس آباد  ضمن تشریح فعالیت‌های انجام‌ شده، از حضور و همراهی ادارات شهرستان در اجرای پربار و موفق برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل تشکر نمود و در پایان حاضرین پس از ارائه گزارش آخرین وضعیت دستگاه ذیربط، نقطه‌نظرات خود را در خصوص آمادگی کامل شهرستان جهت رویارویی با حوادث احتمالی بیان کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر