۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۱۲۹۱
گوگل با انتشار افزونه جدید End-to-End کروم قصد دارد رمزگذاری را برای کاربران عادی فراهم آورد.
در پی افشاگری‌های ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، در مورد نظارت جهانی سازمان های جاسوسی، به خصوص NSA و GCHQ، شرکت گوگل در ابتدای ماه ژوئن سال جاری اعلام داشت که یک برنامه افزودنی با نام "End-to-End" را به گوگل کروم آلفا اضافه خواهد کرد تا کاربران بتوانند به صورت امن به ارسال و دریافت ایمیل بپردازند.
در نهایت، این شرکت اعلام کرد که کد منبعی را بصورت منبع باز (open source) برای این افزونه کروم و از طریق GitHub ارائه کرده است.
گوگل در حال توسعه یک ابزار کاربر پسند برای پیاده سازی استانداردهای رمزگذاری شده است. مقامات این غول اینترنتی اعلام داشتند که گوگل تلاش می‌کند تا به طور کامل رمزگذاری پیام‌های Gmail را برای کاربران فراهم آورد، در اینصورت حتی خود گوگل هم نمی تواند پیام‌های کاربران را بخواند.
استاندارد پیاده سازی رمزگذاری گوگل، با عنوان "Pretty Good Privacy " یا "PGP" شناخته می‌شود که یک رمزگذاری End-to-End است. PGP بصورت منبع باز بوده و تقریبا 20 سال است که از سوی گوگل به اجرا در آمده است. اینگونه رمزگذاری ایمیل بر روی اینترنت، جهت حفظ حریم خصوصی کاربران و احراز هویت برای ارتباطات داده ها به کار گرفته می‌شود و نفوذ به آن کار بسیار دشواری است. اما اجرای PGP برای بسیاری از مردم بیش از حد پیچیده است، بنابراین ابزار جدید برای رمزگذاری آسان طراحی شده است.
افزونه جدید End-to-End کروم تنها برای نسخه آلفا به اجرا در آمده است، اما به محض رسیدن به ثبات بیشتر، این موتور جستجوگر آن را در فروشگاه وب کروم نیز منتشر خواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر