۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۱۰۷۳
با حضور نمایندگان 40 کشور جهان برگزار می شود :
دبیر کنفرانس بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری با بیان این که این کنفرانس در روزهای 18 و 19 آذرماه جاری برگزار می شود، گفت: در این کنفرانس 40 کشور حضور خواهند داشت.
مصطفی زهرانی امروز(شنبه) در نشست خبری افزود: این کنفرانس بیانیه نخواهد داشت و قصد داریم دستورالعمل اجرایی که مستند به فرمایشات رییس جمهوری و مجمع باشد را در این کنفرانس ارایه دهیم.

وی ادامه داد: خروجی این کنفرانس را همچنین به سازمان ملل ارجاع خواهیم داد و پیشنهادهای عملی که از این کنفرانس بیرون خواهد آمد، عملیاتی خواهد شد.

رییس مرکز مطالعات بین المللی وزارت امور خارجه همچنین از حضور نخست وزیران و وزرای خارجه سابق برخی از کشورهای آسیایی، آفریقایی، آمریکایی، عراق، سوریه و نیکاراگوئه در این کنفرانس بین المللی خبر داد و گفت: افتتاحیه این کنفرانس در محل اجلاس سران خواهد بود و ادامه برنامه و اختتامیه آن در مرکز مطالعات وزارت خارجه برگزار می شود.

زهرانی اضافه کرد: اصلی ترین پنل این کنفرانس به خشونت از منظر بین المللی اختصاص دارد که این موضوع در سطح کلان بررسی خواهد شد.

دبیر کنفرانس بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری گفت: به این کنفرانس 200 مقاله از کشورهای مختلف ارسال شده است که این مقالات در دو جلد کتاب به زبان فارسی و انگلیسی به چاپ خواهد رسید.

زهرانی افزود: قصدمان این است که این کنفرانس به عنوان نهادی بین المللی و نه فقط در حد یک کنفرانس باقی بماند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اعتبار و جایگاه بین المللی را موجب پیشرفت کشورها در صحنه بین المللی دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی در قدرتمندترین موقعیت قرار دارد و این قدرت تنها تسلیحاتی، فیزیکی و مادی نیست.

رییس مرکز مطالعات بین المللی وزارت امور خارجه اضافه کرد: توانمندی و زیرساخت جمهوری اسلامی ایران سبب شده تا شرایطی به وجود آید که ایده رییس جمهوری در مجمع سازمان ملل درباره جهان علیه خشونت مورد پذیرش همگان قرار گیرد.

زهرانی مساله قدرت را موضوع مهمی در صحنه بین الملل دانست و خاطر نشان کرد: ما در جمهوری اسلامی به قدرت نرم اتکا داریم، مردمی ترین انقلاب در قرن گذشته مربوط به جمهوری اسلامی ایران بوده و این انقلاب عامل مهمی است تا بتوانیم با دنیا حرف بزنیم.

وی همچنین شهدا را پشتوانه جمهوری اسلامی در صحنه جهانی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن فرهنگ و اعتباری که کسب کرده است نمی تواند بگوید در صحنه جهانی ایفای نقش نمی کنم.

رییس مرکز مطالعات بین المللی وزارت خارجه با بیان اینکه دشمنان ما سال ها تلاش کرده اند کشور را امنیتی جلوه دهند، افزود: کشور ایران کشوری امنیتی نیست .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر