۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۰۹۸۳
عضو انجمن علمی سازمان مدیریت بحران کشور:
عضو انجمن علمی سازمان مدیریت بحران کشور و مسوول اجرای آموزش های پدافند غیرعامل گفت: اهمیت بحث پدافند غیرعامل با توجه به پیچیدگی و رشد سریع انواع فناوری ها روز به روز در کشور در حال افزایش است.
'قدرت الله طاهری' پنجشنبه در دوره آموزشی تربیت مربی پدافند غیرعامل در یاسوج افزود: به همین دلیل می طلبد که موضوعات پدافند غیرعامل از قبیل نحوه مدیریت خطرها، روش زیستن در شرایط دشوار و راهکارهای افزایش آستانه تحمل مردم هنگام بروز انواع خطرها بیش از پیش از سوی متولیان امر مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بیان کرد: یکی از اهداف مهم برگزاری دوره های آموزشی پدافند غیرعامل در استان های مختلف کشور کاهش خسارت ها، افزایش بازدارندگی و ایجاد مقاومت هر چه بیشتر در مردم و مسوولان اجرایی است.

طاهری اظهار کرد: کاهش خسارت ها در بحث پدافند غیرعامل موضوع مهمی است و می تواند در صورت دشوار بودن شرایط با حفظ منابع و مراکز حساس و خدمات رسانی لازم به مردم کمک بسزایی به اقتصاد کشور کند.

وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد پس از خراسان رضوی و تهران سومین استان کشور است که دوره آموزشی تربیت مربی پدافند غیرعامل در آن برگزار می شود.

طاهری ابراز داشت: پس از پیگیری ها و رایزنی های مستمر مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد میزبانی برگزاری این دوره آموزشی مهم به استان داده شد.

عضو انجمن علمی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: دوره آموزشی تربیت مربی پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد در سه سطح و به مدت سه روز با حضور تمام مدیران کل، کارشناسان و دست اندرکاران پدافند غیرعامل این استان برگزار شد و تدریس به افراد شرکت کننده در آن را نیز هشت استاد از تهران و دو استاد از استان بر عهده داشتند.

طاهری گفت: مطالب ارایه شده در این دوره آموزشی از سوی استادان و افراد شرکت کننده شامل اصول، مبانی و راهبردهای پدافند غیرعامل، مباحث سایبری، تهدیدات نرم، مدیریت بحران، اقتصاد و فناوری های نوین در پدافند غیرعامل، پدافند زیستی و سازه های امن بوده است.

وی بیان کرد: مطالب ارایه شده در این دوره آموزشی تا حد قابل ملاحظه ای علمی و کاربردی بود به طوری که برخی از آنها می تواند در سطح ملی و یا در سایر استان های کشور مورد استفاده قرار گیرد.

طاهری سطح دانش، آگاهی و معلومات افراد شرکت کننده در این دوره آموزشی را مطلوب و رضایت بخش دانست و اظهار کرد: برخی از آنان تجارب ارزنده ای در زمینه پدافند غیرعامل داشته و به لحاظ تجربی نکات مهمی را ارایه دادند.

وی عنوان کرد: یکی از موارد مهم مطرح شده در این دوره آموزشی مربوط به برخی طرح های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد است که به طور ناقص و یا بدون نگاه به مسایل زیست محیطی و موقعیت مکانی مناسب اجرا شده اند.

طاهری ابراز داشت: بیان چنین مواردی در این دوره آموزشی موجب افزایش آگاهی مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد می شود تا در آینده برای اجرای طرح های عمرانی مهم در استان رویکردهای پدافند غیرعامل را بیش از پیش مدنظر داشته باشند.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که با اجرای آن می توان از تلفات انسانی و وارد شدن خسارت های مالی به تجهیزات و تاسیسات حساس نظامی و غیرنظامی جلوگیری کرده و یا میزان این خسارات را به حداقل ممکن کاهش داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر