۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۱۰۷۶۶
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام تاکید کرد؛
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام گفت: شناسایی تهدیدات و تلاش برای حل آن‌ها در حوزه‌های شش‌گانه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل ضروری است.
دکتر "پرویز شریفی" در نشست کمیته پایش تهدیدات زیستی پدافند غیرعامل اظهار کرد: تفکیک تهدیدات هر حوزه و داشتن برنامه متناسب برای مقابله با آن‌ها، اقدامی پیشگیرانه در مقابله با مشکلات و از اولویت‌های اساسی است.

وی افزود: به دلیل اهمیت افزایش ضریب ایمنی و حفاظتی در حیطه کاری قرارگاه زیستی باید نسبت به بررسی موانع و مشکلات پیش روی اقدام و برای رفع نارسایی‌ها باهدف تقویت حوزه‌های عملکردی کوشش کنیم.

شریفی گفت: با توجه به وظیفه خطیر قرارگاه زیستی در بحث پدافند غیرعامل در این راستا همه دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی به‌دقت به وظایف خود عمل کرده و با این ستاد همکاری مناسبی داشته باشند.

وی به لزوم توجه به مبحث پیشگیری قبل از وقوع در پدافند غیرعامل و ازجمله در مقوله قرارگاه زیستی تأکید و ادامه داد: کمیته پایش یکی از بخش‌های مهم قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل است که در این راستا بایستی با پایش، شناسایی و تحلیل تهدیدات به بررسی نقاط ضعف و قوت در این زمینه پرداخت و تلاش خود را برای نهادینه ساختن مبانی پدافند غیرعامل مضاعف کنیم.

شریفی با اشاره به گستردگی حوزه‌های قرارگاه زیستی در بحث پدافند غیرعامل، تصریح کرد: حوزه‌های نباتات، دام و طیور، آبزیان، آب و غذا، دارو و محیط‌زیست از مهم‌ترین حوزه‌های عملکردی زیرمجموعه قرارگاه زیستی بشمار می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه زیستی دارای یک سند راهبردی است و در این رابطه وزارت کشور همواره تأکید زیادی بر عملیاتی شدن مفاد این سند با همکاری دستگاه‌های اجرایی دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام در ادامه به تهدیدات احتمالی در بخش محصولات کشاورزی و منابع محیط‌زیستی پرداخت و گفت: توجه به کاهش خسارات ناشی از تهدیدات از مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی سال جاری شورای پدافند غیرعامل استان محسوب می‌شود.

شریفی خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با بحث‌های پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی برای کارکنان و شاغلین ادارات و سازمان‌های دولتی در استان باهدف بالا بردن سطح آگاهی و دانش آن‌ها از مبانی پدافند غیرعامل شد.

وی گفت: همکاری رسانه‌های جمعی برای آموزش‌های همگانی و روش‌های تقویت مباحث پدافند غیرعامل در جامعه را بسیار حائز اهمیت برشمرد.

به گزارش ایسنا، در پایان جلسه که به بحث و بررسی پیرامون اثرات زیست‌محیطی پالایشگاه گاز استان بر منطقه تشکیل‌شده بود مقرر شد کمیته‌ای مرکب از محیط‌زیست، منابع طبیعی، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت پالایش گاز، شرکت پخش فراورده نفتی و شرکت پتروشیمی ایلام با مسئولیت محیط‌زیست استان به‌منظور بررسی میزان آلودگی در حوزه‌های زیست‌محیطی و بررسی فنی و کارشناسی تشکیل شد.

لازم به ذکر است که مقرر شد در مدت یک ماه اعضاء نسبت به تهیه گزارش جامع از وضعیت چرخه اکولوژی منطقه محل فعالیت شرکت پالایش گاز استان و اقدامات انجام‌گرفته و یا در حال انجام در این حوزه را به دبیرخانه قرارگاه همراه با نقطه نظرات کارشناسی ارائه دهند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر