۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۴
رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که "شما گفته‌اید راه دور زدن تحریم‌ها، اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است، آیا این موضوع را اکنون نیز قبول دارید؟"، با تایید این حرف، گفت: یکی از راهکارهای اصلی دور زدن تحریم‌ها اجرای قانون هدفمندی یارانه‌هاست و این قانون می‌تواند همراه با دو الی سه راهکار دیگر، راه حل ما را تکمیل کند.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: وقتی دولت وابستگی به ارز در هزینه‌های خود نداشته باشد تحریم دیگر چه معنایی دارد؟ به سرعت وسایل در داخل ساخته می‌شود و این باعث افزایش تولید می‌شود و این می‌ارزد.

 

وی با بیان اینکه "هدفمندی یارانه‌ها موجب تعادل اقتصادی و کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد کشور شد"، اظهار کرد: قیمت ارز را در بودجه سال آینده بسیار پایین‌تر از قیمت غژفعلی اتاق مبادلات ارزی خواهیم آورد.

 

احمدی‌نژاد ادامه داد: دشمن ما را تحریم کرده است و فرض کنیم که این اتفاق یک یا دو سال طول بکشد، آیا می‌توانیم تحریم‌ها و قیمت ارز را به یک عنصر مثبت در اقتصاد تبدیل کنیم؟ ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم به گونه‌ای که عنصر تحریم‌ها خنثی شود و هر کاری که دشمن انجام دهد، تاثیری نداشته باشد.

 

رییس‌جمهور با بیان اینکه "یکی از راه‌های کاهش اثر تحریم‌ها، افزایش صادرات غیرنفتی است"، افزود: صادرات غیرنفتی ما امسال از 50 میلیارد گذشت و با یک گام دیگر از 100 میلیارد دلار عبور خواهد گذشت. ما می‌توانیم وابستگی بودجه به نفت را برداریم و از همین ثروت خوب استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه "هدفمندی یارانه‌ها یک کار بنیادی در اقتصاد کشور بود"، گفت: روزانه یک میلیون و 850 هزار بشکه نفت به پالایشگاههای داخلی و سالانه 150 میلیارد متر مکعب گاز به شبکه داخلی تحویل می‌دهیم که با قیمت روز معادل 300 هزار میلیارد تومان می‌شود. پولی که ما از ارز برای بودجه می‌گیریم، 90 هزار میلیارد تومان است. با این حساب 210 هزار میلیارد باقی می‌ماند. می‌توانیم این 210 هزار را تقسیم کنیم و به مردم بدهیم. همین پول با 40 هزار تومانی که به مردم می‌دهیم، مردم را در مقابل نوسانات مقاوم می‌کند.

 

رییس‌جمهور اضافه کرد: اگر پول مردم را به دست خودشان بدهیم، در مصرف نیز کنترل دوباره‌ای بوجود می‌آید. برخی گمان می‌کنند پولی که به دست مردم می‌دهیم، موجب افزایش نقدینگی می‌شود اما اشتباه می‌کنند، چراکه نقدینگی یعنی افزایش پایه پولی.

 

در ادامه، مجری برنامه خطاب به احمدی‌نژاد گفت که "شما در صحبت‌های خود بارها گفته‌اید که دولت می‌خواهد پول بیشتری در جیب مردم بگذارد و عده‌ای اجازه نمی‌دهند و عده‌ای نیز در مقابل این گفته شما می‌گویند دولت 18 هزار میلیارد تومان بیش از درآمد هدفمند کردن یارانه‌ها توزیع کرده است"، که وی گفت: اصلا این‌طور نیست. 30 هزار میلیارد حاصل از صرفه‌جویی در بخش انرژی است و 10 هزار میلیارد نیز در بودجه بوده است که این در سال‌های قبل نیز بوده است.

وی تاکید کرد: بسیاری از کارها توسط مردم درست می‌شود، ما باید کمک کنیم تا کشور را جلو ببریم.

 

 

 

احمدی‌نژاد با بیان این‌که اگر همه مقابل دشمن بایستیم، پیروز خواهیم شد، گفت: حتما این اتفاق رخ خواهد داد، اما همه باید دست به دست هم بدهیم تا همه ملت در مقابل دشمنی که سنگی انداخته است، پیروز شویم. دشمن ما را تحریم کرده، اما ما تلاش می‌کنیم و برای مقابله با آن طرح‌هایی داریم. همه این مشکلات وجود دارد، اما آنکه باید کار را درست کند، ملت است.

 

 

 

وی با بیان این‌که بگو مگوهایی وجود دارد، اما ملت باید کار را یکسره کنند، اظهار کرد: ملت در انتخابات کار را یکسره خواهد کرد. انتخابات صحنه تجلی کشور است، انرژی مردم در آن آزاد می‌شود و هم در صحنه داخلی و هم صحنه بین‌المللی تاثیرگذار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر