۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۰۶۹۱
استان سيستان و بلوچستان
كارگاه علمي– آموزشي پدافند غيرعامل و امنيت اجتماعي با حضور مشاور استاندار و دبير شوراي پدافند غيرعامل استان ،فرماندهان و مديران ارشد فرماندهي انتظامي استان استان سيستان و بلوچستان برگزار گرديد .
پس از تلاوت آياتي چند از كلام ا... مجيد، جهانتيغ مشاور استاندار و دبير شوراي پدافند غيرعامل استان با ورود به مقوله اهميت امنيت اجتماعي به سه محور اساسي در اين حوزه اشاره کرد :

    تقويت ساخت و سازهاي مراكز انتظامي با استفاده از ضوابط و قوانين پدافند غيرعامل با هدف پايدار سازي سيستم براي انجام ماموريت ها و خدمات رساني در شرايط بحراني و جنگ توسط نيروي انتظامي .

    تهديدات استان سيستان و بلوچستان در حوزه تهديدات فرهنگي و اجتماعي است و جهت مقابله با آن بايد به توسعه و تقويت سرمايه هاي اجتماعي و گسترش و توسعه عادات و باورهاي اصيل بومي و همچنين تكيه بر مشتركات قومي و مذهبي مانند دين ، قرآن ، پيامبر ، باورها ، سرزمين مشترك و در نتيجه تقويت هويت ملي تاكيد نمود .

    وي تاكيد كرد با توجه به موارد گفته شده در فوق ، وجه سوم توسعه امنيت در منطقه توسعه زيرساخت هاي اقتصادي و معيشتي مردم بوده و اين موضوع نيازمند توسعه فرهنگي است و تهديدات اجتماعي و فرهنگي را نمي توان با تجهيزات نظامي و انتظامي به دست آورد و  بايد تقويت سيستم هاي اطلاعاتي و اشرافيت بر نيرو هاي معاند را افزايش داد .


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر