۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۰۶۸۶
استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه بحث پدافند غیرعامل در گذشته چندان مورد توجه واقع نشده بود، اما در چند ماه اخیر تا حدودی اهمیت این بحث تبیین شده و مسوولان استان با مفاهیم آن آشنا شده‌اند.
دکتر اسماعیل جبارزاده در دیدار با مدیرکل و کارشناسان پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی، با بیان این که آشنایی مردم و مسوولان با ماموریت‌های پدافند غیرعامل ضروری است، افزود: پدافند غیرعامل کسب آمادگی در برابر تهدیدها با کمترین هزینه است که از سالیان دور در بسیاری از کشورها آغاز شده و این موضوع یک ضرورت علمی و عقلی است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید و شخص رییس جمهور محترم نسبت به موضوع آشنایی دارند و وظیفه ما به عنوان کارگزاران دولت این است که در تمام پروژه‌ها اصول پدافند غیرعامل را رعایت کنیم.

جبارزاده اظهار داشت: گسترش روزافزون فضای مجازی و توسعه دولت الکترونیک از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه پدافند غیرعامل است که اگر مورد بی‌توجهی واقع شود می‌تواند بیشترین لطمه را به دولت وارد کند.

وی افزود: بحث پدافند سایبری و اقداماتی مانند جدا کردن شبکه دولت از شبکه اینترنت و افزایش امنیت زیرساخت‌های ارتباطی باید در اولویت دستگاه‌های مرتبط با بحث فناوری اطلاعات باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت قرارگاه پدافند زیستی، گفت: بسیاری از اتفاقات جامعه به شکلی به ماموریت‌های این قرارگاه مربوط می‌شود که باید تمام سازمان‌ها و بخش خصوصی در این خصوص با پدافند غیرعامل همکاری کنند.

وی همچنین بر تسریع در مطالعات پدافند غیرعامل استان تاکید کرد و افزود: برای پیشبرد این موضوع باید دستورالعمل جامعی در اختیار دستگاه‌های استان قرار گیرد.

جهانسری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی هم در این دیدار با ارایه گزارشی از عملکرد این دفتر، گفت: تهیه طرح جامع مطالعاتی پدافند غیرعامل، تربیت مربی پدافند غیرعامل، ایجاد رشته‌های پدافند غیرعامل در دانشگاه‌ها و شناسایی شرکت‌های معتبر برای ورود در حوزه پدافند غیرعامل از برنامه‌های آتی این دفتر است.

گفتنی است سوم تا نهم آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر