۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۰۶۵۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اجرای پدافند غیرعامل سبب حفظ انسجام ذهنی و تعادل اجتماعی جامعه می شود.
دکتر طیب قدیمی در همایش 'دفاع زیستی در پدافند غیرعامل' در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سنندج گفت: اجرای پدافند غیرعامل در جامعه سبب می شود آن جامعه در زمان بحران به درستی مدیریت شود.

وی یکی از معروف های الزام آور جامعه را همگانی شدن پدافند غیرعامل در سطح جامعه دانست و گفت: هدف از پدافند غیرعامل افزایش بازدارندگی است.

او با اشاره به اینکه فاکتورهای متعددی در اجرای پدافند غیرعامل دخیل هستند گفت: اجرای پدافند غیرعامل در دفاع زیستی نیازمند درک مشترک میان مسوولین و مخاطبان و ایجاد ادبیات و زبان مشترک و ایجاد سناریوهای مجازی کسب تجربه در سطوح مختلف است.

قدیمی نهادینه شدن پدافند غیرعامل در حوزه زیستی را نیازمند بهره گیری از پدافند هوشمند دانست و گفت: ایجاد زیرساخت تخصصی آزمایشگاهی، آسیب های موجود در زمینه دفاع زیستی را رصد می کند.

وی اظهار کرد: پدافند غیرعامل تمامیت ارضی جامعه را در عرصه های مختلف برقرار می کند و سبب حفظ انسجام ذهنی جامعه و تعادل اجتماعی می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه امروز بیماری های نو پدیدی جامعه را تهدید می کنند گفت: پدافند غیرعامل در مقابل این بیماری ها ضروری است.

وی بر آموزش و اجرای سیاست همگانی در سطح جامعه به منظور مصونیت بخشی در مقابل این بیماری ها تاکید کرد.

قدیمی پوکی استخوان، دیابت و فشار خون را از بیماری های غیر واگیردار دانست و گفت: رژیم غذایی و آرامش روانی بهترین راهکار مصونیت بخش در مقابل این بیماری هاست.

به گفته وی مداخلات انسان در طبیعت تهدیدات زیستی ایجاد می کند در همین راستا لازم است اقداماتی به منظور مهار این تهدیدات بکار گرفته شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: گسترش بیماری های دام و طیور سبب تخریب محیط زیست می شود و امنیت روانی جامعه را تهدید می کند در همین راستا اجرای پدافند غیرعامل بمنظور مقابله با این تهدیدات ضروری است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر