۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۰۶۵
ریابکوف:
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد همه کشورهای عضو گروه «1+5» بر غیرجایگزین بودن مذاکرات با ایران در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور واقف بوده و مقامات تهران هم بطور کامل از ادامه مذاکرات استقبال می‌کنند.
به گزارش پايدازي ملي به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه و طرف مذاکره کننده این کشور در گروه «1+5» اعلام کرد که هم مقامات رسمی تهران و هم کشورهای این گروه (میانجیگران بین المللی در حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران) بر بدون جایگزین بودن و ضرورت ادامه مذاکرات واقف هستند.

ریابکوف روز پنج شنبه در پایان ملاقات مدیران سیاسی کشورهای عضو گروه «1+5» در بروکسل به خبرنگاران گفت: این راهی بدون جایگزین است و بسیار خوب است که در حال حاضر چنین درکی در میان همه کشورهای عضو گروه «1+5» بوجود آمده و آنطور که ما متوجه شده ایم مقامات ایران هم بر اهمیت ادامه مذاکرات واقف بوده و از این مسئله بطور کامل استقبال می‌کنند.

وزارت امور خارجه روسیه نیز روز گذشته در بیانیه‌ای که در سایت رسمی این وزارتخانه قرار گرفت، اعلام کرده است که مقامات مسکو امیدوارند که نشست بعدی کشورهای عضو گروه «1+5» و ایران در سطح وزاری امور خارجه طرفین در ماه ژانویه سال 2013 برگزار شود.

در این بیانیه آمده است: مسلما در حال حاضر طرفین در حال دستیابی به توافق در خصوص مکان و زمان دقیق دور بعدی مذاکرات بین وزرای امور خارجه ایران و گروه «1+5» هستند و ما امیدواریم که این نشست در ماه ژانویه سال آینده برگزار شود.

وزارت خارجه روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که مقامات تهران آمادگی خود برای بررسی مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای این کشور در رابطه با غنی سازی اورانیوم تا سطح 20 درصد را همچنان حفظ کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر