۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۵۹۳
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تهران
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تهران گفت: تا پایان هفته پدافند غیر عامل بالغ بر 52 رزمایش در دستگاه‌های حیاتی و مهم استان تهران اجرا می‌شود.
عزیزالله خسروجردی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تهران، با اشاره به آغاز هفته پدافند غیرعامل از سوم آبان ماه اظهار داشت: در این هفته که تا 9 آبان ادامه دارد بالغ بر 52 رزمایش در دستگاه‌های حیاتی و مهم استان تهران اجرا می‌شود.

وی افزود:‌ این رزمایش‌ها از روز شنبه آغاز و آخرین آن روز جمعه اجرا می‌شود و بیشترین رزمایش و برنامه به شرکت آب و فاضلاب استان تهران با 37 رزمایش در حوزه پدافند غیرعامل اختصاص دارد.

خسروجردی ادامه داد: در حوزه خطوط ریلی و مترو نیز 4 رزمایش دیده شده که 2 رزمایش آن انجام شده است. همچنین شرکت پخش فرآورده‌های نفت تهران نیز 2 رزمایش در دستور کار داشت که یکی را انجام داده و دیگری روز چهارشنبه اجرا خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تهران تصریح کرد: جهاد کشاورزی تهران نیز 4 رزمایش در حوزه پدافند غیرعامل در دستور کار داشت که دو رزمایش آن برگزار شده است. یکی دیگر از شرکت‌های مورد نظر شرکت گاز تهران بود که دو رزمایش را تا پایان هفته برگزار خواهد کرد. از سوی دیگر اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران روز چهارشنبه در حوزه سایبری برگزار می‌کند.

خسروجردی در ادامه سخنانش تصریح کرد: در این هفته علاوه بر رزمایش‌های مورد نظر تست مولدهای اضطراری برق برای مراکز حساس و حیاتی تهران صورت می‌گیرد. در همین راستا روز چهارشنبه رزمایش قطع برق را در مراکز منتخب حیاتی و حساس خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در هفته پدافند غیرعامل بالغ بر 7 نشست تخصصی برگزار می‌شود، گفت: نشست تخصصی بیماری ابولا و پدافند غیرعامل و نشست تخصصی استاندارد سازی و مقاوم‌سازی از جمله این نشست‌ها بود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تهران خاطرنشان کرد: فردا سه‌شنبه همایش ملی پدافند غیرعامل در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار و از استاندار تهران به عنوان استاندار نمونه در حوزه پدافند غیرعامل تقدیر می‌شود.

خسروجردی همچنین اعلام کرد:‌ سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور سخنران پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت تهران در حوزه پدافند غیرعامل گفت: ما با پدافند غیرعامل مدنظر در دستگاه اجرایی فاصله زیادی داریم زیرا تنها چند سال است این موضوع شدت گرفته و 3 سال است در سطح استان‌ها و استانداری‌ها پدافند غیرعامل شکل گرفته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تهران در پایان با اشاره به اهداف برگزاری برنامه‌های پدافند غیرعامل در این هفته اظهار داشت: زمینه‌سازی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در این حوزه، ترویج مبانی پدافند غیرعامل، زمینه‌سازی برای مشارکت مردم و مسئولین در این حوزه، آگاه‌سازی مردم و ایجاد تحرک و انگیزه در سازمان‌های اجرای، معرفی دستاوردهای این حوزه و ایجاد زمینه مشارکت فکری نخبگان و صاحب‌نظران در حوزه پدافند غیرعامل از جمله اهداف این برنامه‌هاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر