۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۰۴۹۴
مدیر کل پدافند غیر عامل هرمزگان گفت: کار تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل استان آغاز شده است.
سید عبدالمحمد سجادی در گفت وگو با خبرنگاران ضمن بیان اهمیت پدافند غیر عامل افزود: آهداف طرح های پدافند غیر عامل کاهش قابلیت و توانایی سامانه های شناسایی، هدف یابی و دقت هدف گیری تسلیحات آفندی دشمن، کاهش آسیب پذیری و کاهش خسارات و صدمات تأسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی مراکز حیاتی، حفظ سرمایه ها ملی ، بالا بردن توان دفاعی ، ایجاد آمادگی های لازم مقابله با دشمن در شرایط تهدیدات نامتقارن می باشد.

وی ادامه داد: طرح پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی استان تهیه شده و هر کدام می دانند باید چه اقدام های پدافندی را باید برای جلوگیری از بروز خطر و کاهش آسیب پذیری انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه نخستین همایش پدافند غیر عامل درحوزه دریا 28 و 29 آبان جاری در بندرعباس برگزار می شود، ابراز داشت: از بین 600 مقاله رسیده به دبیر خانه این همایش 400 مقاله پذیرفته شده است.

وی ابراز داشت: همایش پدافند غیر عامل در حوزه دریا در سه بخش علوم زیستی شامل 11 محور ، بخش علوم مهندسی و صنایع دریایی شامل 9 محور و بخش آزاد شامل شش محور برگزار می شود.

سجادی یادآور شد: برنامه اجرایی کردن تفاهم نامه بین دفتر نخبگان شهید فهمیده و این اداره کل برای انجام پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی با استفاده از نخبگان استان را در دست اقدام داریم.

وی با اشاره به هفته پدافند غیر عامل بیان کرد: برخی از این برنامه ها شامل برگزاری نمایشگاه پدافند غیر عامل در سالن مجتمع گفت وگوی تمدن ها، توزیع بروشور، نشست با رسانه ها، اجرای رزمایش های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی و برخی دیگر از دستگاه های اجرایی می باشد.

وی ادامه داد: از سوم تا نهم آبان به عنوان هفته پدافند اعلام شده و امسال هفته پدافند غیر عامل با شعار 'پدافند غیر عامل، مصونیت بخشی با عزم ملی و مدیریت جهادی' برگزار می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر