۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۰۳۲۷
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری همدان گفت: پدافند غیرعامل یکی از ابزارهای مهم مدیریت بحران است.
'محمد علی محمدی' در نشست پدافند زیستی شهرستان همدان با بیان اینکه پدافند غیرعامل جزو مهمی از راهبرد بازدارندگی است افزود: پدافند غیر عامل موضوعی است که مسوولان کمتر به آن ورود پیدا کردند و به صورت سطحی به آن توجه شده است.

وی اضافه کرد: متولیان امر فرهنگی باید در زمینه پدافند غیرعامل فرهنگ سازی کنند و این موضوع مهم را در جامعه نهادینه کنند.

محمدی با بیان اینکه هنوز در ساخت و سازها به صورت سنتی عمل می شود گفت: در مقاوم سازی روستاها باید کاربری های دیگر نیز مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه نقش نظام مهندسی و راه و شهر سازی در ساخت و سازها انکار ناپذیر است.

محمدی، بازار همدان را یک نقطه تهدید برشمرد و گفت: بازار سنتی همدان مستعد هر نوع تهدید است و برای ساماندهی آن برنامه بلند مدت و کوتاه مدت نیاز است.

وی بر عدم تمرکز خدمات در مرکز شهر همدان تاکید کرد و گفت: همه خدمات به نوعی به مرکز شهر همدان منتقل شده که این واحدهای خدماتی موجب ایجاد ترافیکی شده که گریبانگیر شهر شده است.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان همدان نیز با بیان اینکه ورود سموم و کود نامرغوب و بذرهای آلوده، اقتصاد کشور را نشانه گرفته است گفت: نقش رسانه و مطبوعات در زمینه پدافند غیر عامل بسیار پررنگ است.

'جواد رشیدی' افزود: جهاد کشاورزی همدان در زمینه دامپروری و عوامل خطرزا که آلودگی بیشتری دارند فعالیت های خوبی را انجام داده تا با بهداشتی کردن محل ، این آلودگی ها را به حداقل برسانند.

وی اظهار کرد: توسعه نژاد مقاوم ، بذر مناسب و مقاوم به سرما و دیر گل از برنامه های خوب جهاد کشاورزی همدان در زمینه پدافند غیرعامل است.

سوم تا نهم آبان ماه به نام هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر