۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۲۶
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان گفت: اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل در شهرستان ها موجب خود اتکایی دستگاه های اجرایی می شود.
'رحیم الوندی'در نشست پدافند زیستی شهرستان همدان افزود: اگر طرح جامع پدافند غیرعامل اجرایی شود دستگاه های اجرایی در صورت بروز تهدیدات احتمالی در خصوص تهیه غذا ، دارو، برق، گاز و موارد دیگر آمادگی لازم را خواهند داشت.

وی طرح پدافند غیرعامل را راهکاری برای تسریع در ارایه خدمات توسط مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: پدافند زیستی ، سایبری و غیرعامل عمده ترین بخش های پدافند غیرعامل را تشکیل می دهند.

الوندی با بیان اینکه پدافند غیرعامل باید به یک فرهنگ تبدیل شود تا بتوان در سطح کشور کارهای موثری را انجام داد افزود: رسانه های جمعی در زمینه پدافند غیرعامل باید فرهنگ سازی کنند تا این امر مهم در جامعه نهادینه شود.

الوندی گفت: مراکز حیاتی باید در سطح استان همدان شناسایی شده تا بتوان ضریب امنیتی در زیر ساخت ها را افزایش داد و در پدافند غیرعامل موضوع سایبری و قرار گاه زیستی نیز دنبال می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در مورد تشکیل پدافند غیرعامل این موضوع مسوولیت دستگاه های اجرایی را در مورد اجرای طرح جامعه پدافند غیرعامل دو چندان می کند.

وی از تشکیل قرارگاه سایبری پدافند غیرعامل درآینده ای نزدیک در همدان خبر داد و گفت: پدافند غیرعامل قبل از کار اجرایی یک کار تفکری است که با ادبیات و مفاهیم مشترک باید گام های موثری در این زمینه برداشته شود.

وی اظهار کرد: پدافند غیرعامل مقوله جدیدی است که از سال 82 در سطح کشور آغاز شده است و از سه سال گذشته در همدان فعالیت خود را آغاز کرده است.

سوم تا نهم آبان ماه به نام هفته پدافند غیر عامل با شعار 'پدافند غیرعامل مصونیت بخشی با عزم ملی و مدیریت جهادی' نامگذاری شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر