۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۰۳۱۴
نیروگاه های جدید با تولید 30 هزار مگاوات برق طی پنج سال آینده در کشور احداث می شود.
حمید چیت چیان وزیر نیرو در آیین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه برق شماره 2 زنجان افزود: احداث این نیروگاه ها مانع بسیار بزرگی از سر راه توسعه صنعت برق کشور برمی دارد.

وی یادآور شد: افزایش بازده نیروگاهها و کاهش تلفات شبکه های انتقال توزیع برق از جمله سیاست های وزارت نیرو است که با اجرای نیروگاه های کلاس ' اف ' این مهم محقق می شود.

چیت چیان افزود: بهره گیری بیشتر از انرژی های تجدیدپذیر از دیگر رویکردهای این وزارتخانه است و استان زنجان ظرفیت خوبی در این زمینه دارد.

وزیر نیرو هوشمند کردن شبکه های برق را از دیگر برنامه های وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: استان زنجان یکی از قطبهای صنعتی برق کشور است که در مسیر انتقال شبکه های اصلی آن قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه، زنجان به قطب صنعت برق در کشور تبدیل می شود و با توجه به وضعیت مساعد این استان، هوشمند کردن شبکه های برق آن نیز در دستور کار است.

چیت چیان گفت: شرکت های سرمایه گذاری 'ایران و مپنا ' در این راه پیشقدم خواهند شد و مسوولیت سنگینی در این خصوص برعهده خواهند داشت.

وی یکی از مشکلات وزارت نیرو در گذشته را انعقاد قراردادهای تبدیل انرژی ' ای سی' ذکر کرد و افزود: این مساله در شورای اقتصادی کشور بررسی و رفع شد و اکنون وزارت نیرو برای اجرای پروژه های مختلف مشکلی درخصوص انعقاد قراردادها با طرف مقابل ندارد.

نیروگاه برق شماره 2 زنجان در مجموع یکهزار مگاوات برق در دو فاز تولید خواهد کرد که هر فاز دارای 500 مگاوات سیکل ترکیبی است.

با احداث فاز نخست این نیروگاه، 500 مگاوات برق تولید و وارد جریان برق سراسری خواهد شد و علاوه بر تامین نیاز کشور بخشی از برق این استان را تامین خواهد کرد.

نیروگاه شماره 2 زنجان در 80 کیلومتری جاده زنجان - تبریز با مشارکت بخش خصوصی و با اعتباری بالغ بر 300 میلیون یورو احداث می شود.

حمید چیت چیان، وزیر نیرو به منظور شرکت در آیین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه شماره 2زنجان و بازدید از سد مشمپا روز شنبه به استان زنجان سفر کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر