۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۰۲۴۳
مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران:
مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران راهبرد پدافند زیستی در مازندران را خودکفایی و خودکفایی در مدیریت بحران‌های زیستی استان اعلام کرد.
یدالله نبوی بعد از ظهر امروز در رزمایش پدافند غیرعامل امنیت زیستی با محوریت بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان که در روستای قادیکلای قائمشهر برگزار شد،تهدیدات زیستی را به عنوان یکی از تهدیدات فزاینده نوین و نامتقارن در عصر حاضر دانست که بر همه عرصه‌های زیستی انسان تاثیرگذار است.

وی ضرورت شناخت و آمادگی برای مقابله با عامل تهدید را برای امنیت زیستی کشور مورد تاکید قرار داد و افزود: بخشی از این ضرورت‌ها برای تامین امنیت غذایی مردم است که از جمله بیماری‌های تهدید کننده آنفلونزای فوق حاد پرندگان است که در هر کشوری برای مقابله با این تهدید برنامه‌های مدون نوشته و اجرایی می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران تقویت زیرساخت‌ها، مقاوم‌سازی، آمادگی شناخت و پایش تهدیدات از اصول و علوم مرتبط را از جمله این برنامه‌ها بیان کرد.

نبوی پدافند غیرعامل را صلح آمیزترین و بهترین روش دفاع در مقابل تهدیدات و کاهش آسیب‌پذیری‌ها بدون نیاز به ابزار نظامی اعلام کرد و افزود: این موضوع چندین سال است در بسیاری از کشور مورد توجه قرار گرفته است.

وی راهبردهای پدافند زیست‌محیطی در مازندران را به علت قطب کشاورزی و صنعت دام و طیور بودن خوداتکایی در مدیریت بحران‌های زیستی، ساماندهی و استفاده گسترده از نیروهای مردمی و داوطلب بسیجی، ایجاد هماهنگی و فعال‌سازی دستگاه‌های اجرایی برای پایدار کردن چرخه خدمات در شرایط بحران زیست‌محیطی در استان مازندران بیان کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر