۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۰۱۱۷
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس در اولین نشست اعضای کارگروه امداد و نجات پدافند غیرعامل گفت: مهمترین اصل در پدافند غیرعامل، ارائه آموزشهای لازم به کارکنان ادارات و عموم مردم است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس، فیض اله جعفری با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری درباره اهمیت پدافند غیرعامل،‌ اظهار داشت: تأکیدات فرمانده معظم کل قوا در این زمینه، مسئولیت دستگاههای اجرایی را سنگین تر می کند و دستگاهها موظفند فارغ از نگاه دستورالعملی، ‌به موضوع پدافند غیرعامل به دید ضرورت نگاه کنند.
جعفری تجارب ارزشمند دوران دفاع مقدس را گنجینه ای مفید برای انجام وظایف مربوط به پدافند غیرعامل دانست و اضافه کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان مسئول کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی و نیز مسئول کارگروه امداد و نجات پدافند غیرعامل،‌ اهتمام ویژه ای برای سیاستگذاری اجرایی در دو حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل خواهد داشت.

تشکیل ۱۱ کارگروه پدافند غیرعامل در استان فارس
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در این جلسه با بیان اینکه مسئولیت ها و وظایف پدافند غیرعامل کاملا متفاوت از مدیریت بحران است، ‌گفت: مدیریت بحران در راستای حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله ، طوفان و … موضوعیت دارد و پدافند غیرعامل مربوط به تهدیدات انسان ساز است که انسان در آن نقش و انگیزه دارد.
رحیم آزادی محافظت از جان مردم، مصونیت درونی و کسب آمادگی لازم در برابر تهاجمات نظامی، امنیتی و سایبری دشمن را هدف اصلی پدافند غیرعامل عنوان کرد و افزود: علاوه بر دو اصل قانون اساسی، مقام معظم رهبری در ۴۳ مورد از منویات خویش به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل اشاره داشته اند و این حاکی از حساسیت این مقوله در سطح کلان است.
آزادی با اشاره به اقدامات اخیر اداره کل پدافند غیرعامل استانداری فارس، یادآور شد: اولین شورای پدافند غیرعامل استان فارس امروز با حضور استاندار و معاونین وی و ۳۲ مدیرکل استان برگزار می شود. ضمن آنکه ۱۱ کارگروه پدافند غیرعامل تشکیل شده که خروجی جلسات و نشست های تخصصی آنها در قالب مصوبه به شورای پدافند غیرعامل استان ارسال می شود و در صورت تأیید نهایی آن ها در سازمان مرکزی پدافند غیرعامل در وزارت کشور، به صورت ضوابط و الزامات اجرایی در می آید.
وی از جمعیت هلال احمر به عنوان مسئول کارگروه امداد و نجات پدافند غیرعامل خواست جلسات کارگروه را با حضور ۱۴ دستگاه اجرایی عضو به صورت منظم و کاربردی برگزار و نتایج آن را به استانداری فارس اعلام نماید.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس از تمهید مقدمات لازم برای راه اندازی و فعالیت قرارگاه سایبری خبر داد و افزود: علاوه بر تهدیدات نظامی،  امروز جنگ نرم دشمن فضای مجازی ما را نیز در معرض آسیب قرار داده است و این اداره کل در حال آماده سازی مکان و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی قرارگاه سایبری به منظور مقابله پیشگیرانه با این تهدید است.
آزادی همچنین با تأکید بر لزوم کاربری دو منظوره تأسیسات و ابنیه مختلف در راستای اهداف پدافند غیرعامل،‌تصریح کرد: مطابق با هماهنگی بعمل آمده با نظام مهندسی استان فارس، مقرر است از این پس، ساختمان های احداثی توسط شهرداری دارای پناهگاه باشد و در صورت تصویب نهایی طرح در شورای برنامه ریزی استان، این اصل اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه سوم تا نهم آبانماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است، گفت: فرهنگ سازی در جامعه و برگزاری دوره های آموزشی ویژه اعضای کارگروه های پدافند غیرعامل ، مسئولان، کارمندان و عموم مردم دغدغه اصلی ما در این زمینه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر