۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۰۰۵۲
معاون بازسازی مدیریت بحران:
معاون بازسازی وبازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کردک این سازمان در پیشگیری ازبحران، اختیارات لازم را نداریم .
«محمد فرید لطیفی» افزود: دولت در حوزه مدیریت بحران فقط در مقوله مقابله گام برمی دارد و به مقوله پیشگیری حوادث ورود نمی کند؛ درحالی که معتقدیم باید پیش از وقوع حوادث، اقدامات پیشگیرانه لازم در کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه هیچ بودجه واعتبارمستقلی دراختیار نداریم، گفت: مسوولیت اعتبارات مدیریت بحران برعهده معاونت راهبردی نظارت ریاست جمهوری دولت است و سازمان مدیریت بحران دراین مقوله اختیاری ندارد.

وی تصریح کرد: واگذاری مسوولیت اعتباری مدیریت حوادث به دولت سبب شده است تا اولویت گذاری های سازمان مدیریت بحران در مقوله مدیریت حوادث در بحث پیشگیری محدود ومتفاوت باشد.

معاون بازسازی وبازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: 5 درصد از کل بودجه عمومی کشور به مقابله و بازتوانی و پیشگیری از حوادث اختصاص دارد و این اعتبار از محل تنخواه و نه از ردیف اعتباری بودجه ای تامین می شود اما در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار نمی گیرد.

این مقام سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به طرح پیشنهادی مجلس برای تخصیص بودجه مستقل به سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: این طرح تاکنون دو مرتبه به صورت دوفوریتی از سوی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده اما به تصویب نرسیده است.

به اعتقاد وی، مدیریت حوادث غیرمترقبه را موضوعی تخصصی دانست که همه ابعاد این علم باید شناخته شود.

لطیفی از طرح پیشنهاد تدوین قانون دائمی مدیریت حوادث برای سازمان مدیریت بحران خبرداد و گفت: برای تصویب این قانون نیازمند همکاری جدی دولت و مجلس هستیم.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: درمدیریت بحران، نیازمند اهتمام جدی دولت و مجلس هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر