۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۷۰۲۲۹
گروه هکری «RaHDit» اعلام کرد داده‌ها و اطلاعات مربوط به هزار کارمند اداره اطلاعات مرکزی (GUR) بخش نظامی وامنیتی اوکراین را منتشر کرده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، اسپوتنیک نوشت؛ گروه هکری «RaHDit» اعلام کرد داده‌ها و اطلاعات مربوط به هزار کارمند اداره اطلاعات مرکزی (GUR) بخش نظامی وامنیتی اوکراین را منتشر کرده است.

بنا بر آنچه این گروه هکری اعلام کرده این عملیات موفق سایبری به علت نقص و ضعف در حفاظت از شبکه‌های اداره مرکزی در جزیره «ریابالسکی» در نزدیکی پایتخت اوکراین و همچنین شیوه‌های تجزیه‌وتحلیل داده‌های بزرگ براساس الگوهای مشخص رفتار کاربران انجام شده است.

در میان اطلاعات افشاشده درباره جاسوس‌های دولت اوکراین در مناطق مختلف جهان، نمایندگان هیئت‌های دیپلماتیک این کشور در در روسیه، هند، ویتنام، آفریقای جنوبی، ایتالیا، ترکیه و ایران هم حضور دارند.

اطلاعات شخصی مربوط به مسئولان اطلاعات نظامی اوکراین در لهستان، مجارستان، بلغارستان، اسلواکی هم فاش شده است.

این گروه هکری همچنین دستورالعمل‌های دولت اوکراین برای خرابکاری (در کشورهای دیگر) و نمایندگان نیروهای ویژه اطلاعات و داده‌های مخفی را منتشر کرده است. این گروه هکری تأکید کرده این نخستین مجموعه از اطلاعات هک‌شده است و به مرور اطلاعات دیگر را هم منتشر خواهد کرد.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۵ اسفند ۱۴۰۰)، این بزرگترین درز داده‌های اطلاعاتی و امنیتی اوکراین است.

پیش از این نیز گروه هکری RaHDit اطلاعات شخصی مربوط به ۷۰۰ کارمند سرویس امنیتی اوکراین (SBU) از جمله عکس‌ها، شماره تلفن‌ها، و حتی آدرس محل سکونت، و سرگرمی‌های آنها را منتشر کرده بود.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، همزمان با افزایش درگیریهای میدانی، جنگ دو کشور در ابعاد رسانه‌ای، سایبری و اطلاعاتی علیه یکدیگر نیز در جریان بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر