۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۷۰۰۴۷
ادعاهای پرزرق و برق مقامات صهیونیست درباره توانمندی این رژیم در عرصه‌های مختلف رویارویی، این روزها با ناکامی‌های سریالی رژیم صهیونیستی در عرصه جنگ سایبری بار دیگر به چالش کشیده شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، در ماه‌های اخیر خبر حملات سایبری علیه رژیم صهیونیستی به یک خبر اصلی در محافل عبری تبدیل شده است. در آخرین مورد از این حملات در روز یکشنبه سامانه‌های هشدار دهنده رژیم صهیونیستی در چند شهر از جمله قدس، ایلات، هولون و … مورد حمله سایبری قرار گرفت. با به صدا درآمدن آژیر خطر هزاران نفر از صهیونیست‌های ساکن این مناطق از ترس حمله احتمالی گروه‌های مقاومت فلسطین به سوی پناهگاه‌ها روانه شدند اما ساعاتی بعد در حالی که دچار ترس و وحشت شدید شده بودند، متوجه شدند که فعال شدن سیستم‌های هشدار ناشی از حمله سایبری بوده است. اما در این میان هک شدن شبکه برق رژیم صهیونیستی خبر بسیار مهمی است که در ادامه به این مسئله پرداخته می‌شود.

خروج از فضای جنگ مخفیانه

در ماه‌های اخیر، شدت جنگ سایبری علیه رژیم صهیونیستی به طور جدی افزایش یافته تا جایی که می‌توان گفت حملات سایبری که در گذشته به صورت چراغ خاموش انجام می‌شد، در شرایط کنونی فاز علنی به خود گرفته است. در برخی موارد نیز گروه‌های هکری وابسته به محور مقاومت به طور علنی وابستگی خود را ابراز داشته و از اعلام وجود هیچ هراسی به دل راه نمی‌دهند.

برخی حتی این احتمال را داده‌اند که ممکن است این حملات سایبری در صورت ادامه یافتن، وارد فازی خطرناک‌تر یعنی رویارویی نظامی میان ایران و رژیم صهیونیستی شود. اما نکته‌ای که در اینجا می‌خواهیم به آن اشاره کنیم آسیب پذیری شدید رژیم صهیونیستی در برابر حملات سایبری است.

البته پیش از این، رژیم صهیونیستی همواره در راستای جلوگیری از افشای حجم آسیب‌هایی که از حملات سایبری متحمل می‌شد، تلاش می‌کرد از پایه و اساس خبر حملات سایبری علیه این رژیم را سانسور کند. سیاستی دیرینه که رژیم صهیونیستی در قبال تحولاتی که انتشار آنها را به ضرر خود می‌داند، برگزیده است. آنها تلاش می‌کنند با سانسور اخبار این چنینی، هدف اصلی خود یعنی ایجاد امنیت برای اشغالی نشینان را فراهم کنند، این مساله برای جلوگیری از مهاجرت معکوس در جامعه‌ای که شمار زیادی از جمعیت آنها تابعیت اصلی کشورهای دیگر را دارند و هیچ علقه‌ای به سرزمینی که در آن اقامت گزیده‌اند، ندارند، حیاتی به نظر می‌رسد!

اعتراف به ناتوانی در عرصه جنگ سایبری

اما در هفته‌های اخیر در ارتباط با حملات سایبری و الکترونیکی علیه رژیم صهیونیستی، مساله سانسور اخبار آن کاملاً تغییر کرده است. به ویژه اینکه در هفته‌های گذشته شاهد شدت گرفتن حملات سایبری علیه این رژیم بوده‌ایم، حملاتی که به خطری جدی برای سرویس‌های امنیتی، نظامی و حتی تأسیسات زیر بنایی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

رژیم صهیونیستی که در گذشته وقوع این حملات را تکذیب می‌کرد، در این روزها با انتشار خبرهایی که شاید دیگر جلوگیری از انتشار آنها با توجه به حجم آسیب‌های وارده غیر ممکن هم به نظر می‌رسد، برخلاف رویه همیشگی بلافاصله انگشت اتهام را به سوی ایران دراز کرده و این کشور را متهم به انجام حملات سایبری می‌کند. البته با این وجود صهیونیست‌ها همچنان از سیاست قبلی خود در زمینه عدم افشای جزئیات و حجم آسیب‌های ناشی از این حملات سایبری دست برنداشته اند.

البته دلیل عدم افشای جزئیات این حملات سایبری هم کاملاً مشخص است، رژیم صهیونیستی از این مساله به طور جدی هراس دارد که در صورت اعلام جزئیات این حملات مسائلی نظیر حجم سرقت اطلاعات، داده‌های نظامی و هویتی افشا شود و دشمنان این رژیم از آن در جنگ‌های احتمالی آینده استفاده کنند.

نکته مهم این است که حملات سایبری علیه رژیم صهیونیستی که همچنان به طور روزمره ادامه دارد، علاوه بر بخش‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی و حساب‌های کاربری مقامات این رژیم شامل بخش‌های متعددی نظیر سیستم آبرسانی، شبکه برق، سامانه‌های بانکی و بیمارستان‌های اسرائیلی نیز شده است تا تقریباً هیچ بخشی از تأسیسات زیر بنایی در اراضی اشغالی از دامنه این حملات در امان نمانند.

بنابر اذعان منابع صهیونیستی از جمله کمیته سایبری رژیم صهیونیستی، هکرهای مرتبط با محور مقاومت در ماه‌های اخیر بیش از ۳ هزار مورد حمله سایبری علیه اهداف اسرائیلی به اجرا گذاشته‌اند که در بسیاری از آنها موفق بوده‌اند.

مرکز تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در دانشگاه تل آویو نیز اخیراً در گزارشی اعلام کرد که نبرد میان تهران و تل‌آویو از فضای جنگ سخت و کلاسیک خارج شده و وارد فضای جگ سایبری شده است.

یک نمونه برای عبرت صهیونیست‌ها

چند روز پیش گروه هکری موسوم به «عصای موسی» که پیشتر دوربین‌های مداربسته در خیابان‌های اراضی اشغالی و دوربین شرکت‌های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را هک کرده بود، از هک موفق شبکه برق رژیم صهیونیستی خبر داد.

این گروه هکری با انتشار یک ویدئو و اشتراک اطلاعاتی در قالب یک فایل فشرده، به دو زبان انگلیسی و عبری اعلام کرد: «این تازه شروع کار است. از این پس صدمات جبران‌ناپذیری به شما وارد می‌شود. ما شما را مجازات خواهیم کرد. هدف روشن، معین و دقیق است. این تنها بخش کوچکی از دسترسی ما به شبکه برق شماست. به زودی در تاریکی فرو خواهید رفت.»

گروهی هکری موسوم به «Moses staff» (عصای موسی)، پیشتر نیز با حمله سایبری به سرورهای اطلاعاتی شرکت‌های صهیونیستی، اسنادی از جمله شناسنامه، اوراق دفاتر وکلا، چک‌ها وگزارش های مالی به دست آمده را هک و منتشر کرده بود.

عصای موسی همچنین پیشتر از هک موفق دوربین‌های مداربسته در خیابان‌های فلسطین اشغالی و دوربین‌های شرکت رافائل فعال در زمینه تولید تسلیحات نظامی برای ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده بود. این گروه پس از این حمله سایبری پیشتر در پیامی به دو زبان عبری و انگلیسی تحت عنوان «ما با چشمان شما می‌بینیم»، اعلام کرده بود: ما سال‌ها، در هر لحظه و در هر قدم شما را زیر نظر داشتیم. این تنها بخشی از نظارت ما بر فعالیت‌های شما از طریق دسترسی به دوربین‌های مدار بسته داخلی است. گفته بودیم در حالی که تصورش را هم نمی‌کنید، شما را هدف قرار خواهیم داد.

عصای موسی البته تنها یک گروه هکری از صدها گروه هکری حامی محور مقاومت در منطقه است که علیه رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند. موضوع هک شبکه برق رژیم صهیونیستی نیز موضوعی بسیار پیچیده است که اجرای آن در هر موقعیتی دشوار به نظر می‌رسد. چند ماه پیش رژیم صهیونیستی با تولید سریالی بی محتوا و فریبکارانه تحت عنوان «تهران من»، سعی داشت قدرت خود را در مقابله با دشمنانش به نمایش درآورد. در یکی از قسمت‌های این سریال عامل جاسوسی وابسته به موساد با نفوذی موفق، شبکه برق تهران را از کار انداخته و تا مدتی موجب خاموشی در پایتخت ایران می‌شود. به نظر می‌رسد سران صهیونیست باید پس از حملات سایبری شدید علیه این رژیم که حتی منجر به قطعی گسترده شبکه برق در اراضی اشغالی شده، بیشتر به فکر تأمین امنیت خودشان باشند، چون شاید محتوای سریالهای تخیلی که می‌سازند به دستاویزی برای گروههای حامی محور مقاومت جهت وارد آوردن ضربه‌های قوی‌تر علیه همین رژیم شکننده و موقت شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر