۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۸۵۱۲
رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی اردبیل از رعایت اصول پدافند غیرعامل در احداث تونل دوم حیران خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ا، امیر دانش گفت: در پدافند غیرعامل سعی بر این است تا تهدید دشمن به شکل غیرمسلحانه مورد توجه قرار گرفته تا آسیب‌ها در این زمینه به حداقل برسد.

رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی اردبیل ترکیب کلمه پدافند غیرعامل را به مفهوم کاهش هزینه‌ها در مقابله با بلایای طبیعی، هجوم انسانی و وقوع جنگ دانست و گفت: دو کارگروه در راه و شهرسازی شامل کارگروه شریان حیاتی و بلایای طبیعی در راه و شهرسازی فعال است که سعی بر این است تا ایمن سازی راه‌های اصلی و فرعی به عنوان شریان‌های حیاتی مورد توجه قرار گیرد.

به گفته او در این کارگروه‌ها سعی شده تا تهدید رانش در کنار رعایت اصول پدافند غیرعامل در توسعه بزرگراه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

دانش گفت: در مطالعات توسعه بزرگراه در محور اردبیل – سرچم پیشنهاد اولیه در محدوده ۱۲ تونل احداثی کنارگذر بود تا در ۹ مورد از این تونل‌ها کنارگذر اجرا شود اما با جمع بندی مباحث پدافند غیرعامل مقرر شد تا در توسعه این مسیر تونل‌های دوم احداث و راه اندازی شود.

او در مورد احداث تونل دوم محور نمین به آستارا نیز می گوید: در این محور نیز نظر کارشناسی بر احداث تونل دوم در این مسیر شد که کار حفاری آغاز شده و امیدواریم در سال‌های آینده تونل دوم این مسیر که هم اکنون ۵۰۰ متر حفاری آن انجام شده به بهره برداری برسد.

به گفته رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی اردبیل در محور نیر به سراب نیز پل جوراب با توجه به نگرانی از بابت تردد خودروهای سنگین مقرر شده بر اساس پدافند غیرعامل در این محور نیز اقدامات تعمیر و بهسازی انجام شود

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر