۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۸۵۰۹
موارد ابتلا به سویه اُمیکرون در ایالات متحده همچنان در حال افزایش است و اگر پیش‌بینی‌ها محقق شود، مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در ایالات متحده تا اوایل بهار به بیش از یک میلیون نفر خواهد رسید.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس ، کارشناسان تاکید می‌کنند،‌ گرچه نوع سریع امیکرون ممکن است به طور متوسط ​​باعث بیماری شدید نشود، اما مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در ایالات متحده در حال افزایش است و مدل‌سازان پیش‌بینی می‌کنند که ۵۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ آمریکایی بیشتر از گذشته جان خود را از دست بدهند.

میانگین چرخشی هفت روزه مرگ و میر روزانه کووید ۱۹ در ایالات متحده از اواسط نوامبر ۲۰۲۱ روند صعودی داشته و در ۱۷ ژانویه به نزدیک به ۱۷۰۰ نفر رسیده است؛ این امار هنوز کمتر از اوج ۳۳۰۰ نفر در ژانویه ۲۰۲۱ است، اما افزایش اندکی در شمار مرگ و میر از دو هفته پیش آغاز شده و انتظار می‌رود این روند ادامه یابد.

علیرغم نشانه‌هایی که بیانگر آن است که سویه امیکرون به طور متوسط ​​باعث بیماری خفیف‌تر می‌شود، سطح بی‌سابقه‌ای از ابتلا به عفونت در سراسر آمریکا رو به افزایش است، به این معنی است که بسیاری از افراد آسیب‌پذیر به شدت بیمار خواهند شد. اگر بالاترین پیش‌بینی‌ها محقق شود، کل مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در ایالات متحده تا اوایل بهار به بیش از یک میلیون نفر خواهد رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر