۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۸۴۱۹
از سوی سردار رحیمی انجام شد
سردار سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در حکمی، استاندار همدان را به عنوان رئیس شورای پدافند غیر عامل در استان همدان منصوب کرد.
به گزارش پایداری ملی، سردار رسول رحیمی در سفر به استان همدان با حضور در گلزار شهدای شهر همدان به مقام شامخ شهدای این استان به ویژه شهید حاج حسین همدانی و شهید قهاری ادای احترام کردند.

وی همچنین با حضور در مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهر همدان از روند تزریق واکسن به مراجعین بازدید کرد.

حضور در بیمارستان فرشچیان ب‌عنوان مرکز تخصصی درمان بیماری کرونا و برگزاری نشست با دکتر صدیقی رئیس این بیمارستان از دیگر برنامه های سردار رحیمی در سفر به استان همدان بود. 

نشست مشترک با استاندار همدان 

سردار رسول رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیر عامل کشور همچنین با حضور در استانداری همدان با علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار این استان دیدار و گفت و گو کرد.

سردار رحیمی ضمن تبریک انتصاب قاسمی فرزاد به عنوان استاندار همدان، به بیان نکاتی پیرامون تهدیدات نوین در زیر ساخت‌های حیاتی پرداخت.

وی همچنین بر اجرای برنامه مصوب سال 1400 براساس طرح جامع پدافند غیر عامل تاکید کرد.
قاسمی فرزاد استاندار همدان نیز در این جلسه وضعیت استان را از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی مطلوب ارزیابی کرد. 

جلسه شورای پدافند غیر عامل استان همدان و ستاد کرونا استان نیز با حضور استاندار، سردار رسول رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیر عامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، معاونین استاندار، فرمانداران شهرستان های استان و سایر مسئولین دستگاه‎های اجرایی برگزار شد.

در این جلسه قاسمی فرزاد ضمن تشکر از عوامل و دست اندرکاران اقدامات مقابله با بیماری کرونا، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این خصوص ارائه کرد. 

سردار فرجی جانشین قرارگاه زیستی در استان در این جلسه گزارشی از نصب دستگاه های تهویه در مدارس ارائه کرد.

فاطمه ترکمان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در گزارشی آمار واکسیناسیون کرونا در استان در دوز اول را ۹۲ درصد، دوز دوم را ۷۶ درصد و دوز سوم را ۱۶ درصد اعلام کرد. 
وی همچنین نسبت به ساده انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در ایام پایانی سال و حضور مردم برای خرید نوروزی هشدار داد.

سردار رسول رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیر عامل نیز در این جلسه بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی کرونا  و عدم عادی انگاری شرایط و استفاده از ماسک در جامعه تاکید کرد.

وی تهدید سویه جدید امیکرون را بسیار جدی دانست و افزود: با فرصتی که واکسیناسیون دراختیار ما قرار داده است باید پیش بینی و پیشگیری در دستور کار قرار گیرد تا بار بیماری به بیمارستان ها منتقل نشود. این مهم با اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی و واکسیناسیون خانه به خانه محقق خواهد شد.

طرح جامع پدافند غیرعامل سندی جامع برای توسعه پایدار استان همدان

در بخش دوم جلسه با دستور کار شورای پدافند غیر عامل استان مدیرکل پدافند غیرعامل استان گزارشی از اقدامات پدافند غیر عامل در سال ۱۴۰۰ بیان کرد.

سردار رحیمی در این جلسه طرح جامع پدافند غیر عامل استان را سندی جامع برای توسعه پایدار براساس قوانین پدافند غیر عامل بیان کرده و بر پیش‌بینی برنامه‌های اولویت‌دار در حوزه پدافند غیر عامل در برنامه‌های سال ۱۴۰۱ تاکید کرد.

معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین متذکر شد: با توجه به عبور مسیر ترانزیت غرب کشور از استان همدان و عبور کامیون‌های حامل مواد شیمیایی و نفتی، لزوم رعایت دستورالعمل‌های پدافند شیمیایی در مورد حمل مواد خطرناک باید به‌دقت رعایت شود.

استاندار همدان نیز در سخنانی، مجموعه تلاش‌ها در حوزه پدافند غیرعامل را قابل قبول دانست و تصریح کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، پدافند غیر عامل یک موضوع مستمر است و باید همواره مورد پیگیری قرار گیرد‌.

اهدای حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل به استاندار همدان

در پایان این جلسه حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان با امضای سرلشکر باقری به استاندار محترم همدان تقدیم شد.

نشست با فرمانده سپاه همدان

نشست مشترک با سردار مجیدی فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) همدان پایان بخش برنامه سفر سردار رحیمی به استان همدان بود.

در این نشست سردار رحیمی معاون امور استان‌ها سازمان پدافند غیر عامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا،  ضمن تشکر از حمایت‌های همه جانبه سپاه همدان برای مقابله با ویروس منحوس کرونا بر اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی تا پایان همه گیری ویروس کرونا تاکید کرد.

‌همچنین در موضوع پدافند غیر عامل با توجه به جانشینی سپاه در قرارگاه های استانی بر همکاری سپاه با مجموعه پدافند غیر عامل تاکید شد.

سردار مجیدی نیز در این نشست وضعیت مطلوب کنترل بیماری کرونا در استان را حاصل همدلی مسئولین و مردم دانست.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر