۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۶۷۵۵۵
همایش ملی پدافند غیرعامل و رسانه پایدار به صورت مشترک بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، همایش ملی پدافند غیرعامل و رسانه پایدار، صبح امروز دوشنبه هفدهم آبانماه با حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی؛ رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام محمد قمی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و جمعی از مدیران رسانه‌ای و فعالان عرصه روابط عمومی دستگاه‌ها و زیرساخت‌ها برگزار می‌شود. سردار جلالی؛ رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، مسئولان لشکری و کشوری و جمعی از فعالان رسانه ای و مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها اجرایی و زیرساختها در تالار وحدت برگزار شد.

جریان رسانه‌ای کشور باید به وضعیت آفندی تغییر کند

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش اظهار داشت: ما امروز در حوزه رسانه‌ای وضعیت خاصی در کشور داریم، خوشبختانه همکاران ما در پدافند غیرعامل وزارتخانه در تدوین سند پدافندغیرعامل رسانه‌ای کشور به این‌حوزه وارد شدند که جای خرسندی دارد.

وی ادامه داد: تهدیدهای ما در حوزه رسانه‌ای کاملا مشخص است و نوع کنش‌گری ما هم باید روشن باشد و پس از گذشت چهار دهه مواجهه مستقیم با تمدن غرب در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای، رهبر معظم انقلاب تعابیر مهمی برای ترسیم معانی این میدان درگیری بیان کردند که از جمله آنها می‌توان به تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم اشاره کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: حتما جریان رسانه‌ای ما باید از وضعیت منفعل پدافندی فعلی به حوزه آفندی تغییر وضعیت دهد و این قابلیت و ظرفیت امروز برای ما وجود دارد. اگر یک روز در حوزه فناوری‌‌ها و عقب‌افتادگی‌های صنعتی و تکنیکی صحبت می‌کردیم، امروز با تغییر وضعیت کنش‌گری، رسانه‌های دیجیتال در عین حال که یک تهدید به شمار می‌رود، فرصتی برای جبران عقب‌افتادگی‌ها است.

اسماعیلی بیان کرد: بیش از اینکه بخواهیم از وضعیت فضای مجازی و تهدیدهای آن صحبت کنیم، باید این فضا را به عنوان یک زمین بازی جدید برای فعالیت‌های آفندی جبهه انقلاب تعریف کنیم. باید از این وضعیت انفعالی عبور کنیم و چنین قابلیت و توانمندی امروز در جبهه انقلاب وجود دارد و سیستم حاکمیتی و بخش‌های مختلف آن از نهادهای حاکمیتی و وزارت فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی گرفته تا سایر نهادها، هنر‌شان باید تسهیل شرایط بروز استعدادها در این فضا باشد.

وی افزود: در حال حاضر اثرات این موضوع مشهود است و حضور قوی جریان انقلاب در این عرصه را شاهدیم و این قابلیت را داریم که علاوه بر اینکه باید تمهیداتی بیندیشیم تا دچار آسیب نشویم، در عین حال باید به فضای کنش‌گری فعالانه فکر کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در حوزه عمومی مهم‌ترین راه‌کار در حوزه پدافند غیرعامل حوزه فرهنگ و رسانه بحث افزایش سواد رسانه‌ای است، اگر سواد رسانه‌ای به عنوان یک راه‌کار در دستور کار نهادهای متولی حوزه فرهنگ، هنر ‌و رسانه قرار بگیرد، حتما شاهد جهش در فعالیت‌ها خواهیم بود.

اسماعیلی با اشاره به اتفاقات اخیر در مورد موضوع سامانه توزیع سوخت ادامه داد: این سوال پیش می‌آید که معاندان چرا در مورد هک کردن سامانه‌های بنزین نتوانستند کاری کنند، در پاسخ باید گفت جمهوری اسلامی در دوره جدید مدیریتی به واسطه اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی که رییس‌جمهور محترم و دولت جدید ایجاد کرده به آن مرحله از اعتماد متقابل رسیده است که سیستم عمومی نسبت به این اتفاق از موضع تقابلی وارد نشد و با حاکمیت همراهی کرد و رسانه‌ها و همچنین رسانه ملی به خویی نقش خود را ایفا کردند.

 وی در پایان اظهار داشت: وقتی ما خواستار رشد سواد رسانه‌ای در کشور هستیم، به همان اندازه نیاز داریم که حاکمیت سرمایه اجتماعی خود را بالا برده و ایجاد اعتماد کنیم. این مساله‌ای است که امروز در افکار عمومی و در سطح دولت به عنوان یک مساله اصلی مطرح است و دولت در نظر دارد هر تصمیم مهمی که برای مردم می‌گیرد همراه با اقناع و آگاه‌سازی باشد.

همایش ملی پدافند غیرعامل و رسانه پایدار برگزار شد

تجربه موفق رسانه ملی در حمله سایبری به سامانه سوخت 

همایش ملی پدافند غیرعامل و رسانه پایدار برگزار شد



سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد هم در این همایش گفت: ما در یک ماه گذشته تجربه موفقی را داشتیم. مسئله اتفاق پمپ‌بنزین ها و کار خوبی که رسانه ملی کرد و رسانه های مجازی و مکتوب هم به پشتیبانی و کمک آمدند. ان شاءالله بقیه رسانه ها هم این کار را انجام دهند تا ما بتوانیم‌ به تعریف رسانه پایدار برسیم.

وی ادامه داد: نمونه دیگر سال های گذشته جنگ سی و سه روزه لبنان در سال ۲۰۰۶ بود. شخص سید حسن نصرالله که کاراکتر رسانه ای و موقعیت ساز را دارد و هوش و ذکاوت برگرفته از ایمان باعث شد هم در جنگ میدان پیروز شوند و هم رسانه ها را قبضه کنند و اعلام کنند پیروز ماییم. اینها توفیقات جبهه حق است. ان شاءالله این جبهه بر مدار حق و همراهی مردم به جلو بتازد. از سردار جلالی که خدومانه و محجوبانه در این عرصه زحمت می کشند تشکر می کنم.

همایش ملی پدافند غیرعامل و رسانه پایدار برگزار شد

هر چه عامل پیروزی ما بوده، در آینده هم عامل پیروزی ما خواهد بود

همچنین حجت الاسلام قمی ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی ـ چنین اظهار کرد: هر چه عامل پیروزی ما بوده، در آینده هم عامل پیروزی ما خواهد بود. ما باید دنبال روش پیش رفتن خودمان بگردیم. به میان آمدن مردم ورق این کشور را در انقلاب اسلامی تغییر داد از این به بعد هم همینطور است. برای تحفظ از این مردم عزیز باید همگرایی وجود داشته باشد. مانند ماجرای مبارک و به هنگاهی که برای بنزین در رسانه ملی شاهد بودیم، اما اینها ناکافی است اگر مردم خود را رسانه ندانند گره ما باز نخواهد شد. در پدافند غیرعامل به لایه رسانه پایداری از جنس مردم رسانه بیش از پیش باید اندیشید. امیدوارم محاسبات اینچنین پدافند غیرعامل ما را به نقطه ای آرامش بخش برساند.

همایش ملی پدافند غیرعامل و رسانه پایدار برگزار شد

رونمایی از سند راهبردی پدافند رسانه کشور

در ادامه این همایش سند راهبردی پدافند رسانه کشور با حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی؛ رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام محمد قمی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس رونمایی شد.

در ادامه این همایش از فعالان رسانه‌ای کشور در حوزه پدافند غیرعامل به شرح زیر تقدیر شد؛

دکتر علی اصغر کاراندیش؛ به پاس خدمات در دوران تصدی ریاست کمیته پدافند غیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دکتر علوی وفا؛ به پاس مجاهدت علمی در مسیر توسعه دانشی پدافند غیرعامل در حوزه فرهنگ و رسانه

دکتر حسینی دانا؛ به پاس مجاهدت علمی در مسیر توسعه دانشی پدافند غیرعامل در حوزه فرهنگ و رسانه

پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس؛ به پاس طراحی الگوی خبر خوب در مسیر صیانت از امید اجتماعی

شهاب الدین حسینی، به سبب خدمات در مسیر توسعه فرهنگی و رسانه ای پدافند غیرعامل

محمدرضا احمدی؛ به پاس خدمات در مسیر توسعه فرهنگی و رسانه‌ای پدافند غیرعامل

حسین عسکری؛ به پاس خدمات در مسیر توسعه فرهنگی و رسانه‌ای پدافند غیرعامل

سلیم غفوری؛به پاس خدمات در مسیر توسعه فرهنگی و رسانه‌ای پدافند غیرعامل

مصطفی جهانگیری؛ به پاس خدمات در مسیر توسعه فرهنگی و رسانه‌ای پدافند غیرعامل

سید احمدرضا صدر؛ به پاس خدمات در مسیر توسعه فرهنگی و رسانه‌ای پدافند غیرعامل

جناب آقای طالبی؛ به پاس خدمات در مسیر توسعه فرهنگی و رسانه‌ای پدافند غیرعامل

همایش ملی پدافند غیرعامل و رسانه پایدار برگزار شد



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر