۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۷۳۱۱
معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور، در نشست پدافند غیر عامل زیستی سبزوار:
معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور، واکسیناسیون حداکثری را راه اصلی مهار کرونا دانست.
به گزارش پایداری ملی، دکتر محمد کریمی‌نیا؛ معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور، در نشست پدافند غیر عامل زیستی سبزوار اظهار داشت: راه اصلی مهار ویروس کرونا و اطمینان بخشی در جامعه، واکسیناسیون حداکثری است و با واکسینه‌ شدن بخش قابل توجهی از جامعه، زمینه کنترل و مهار بیماری کرونا فراهم می شود.

وی ادامه داد: مردم در کنار سایر روشها و انواع داروها،  واکسیناسیون را نیز مورد توجه قرار دهند و هموطنانی که تاکنون تصمیمی برای واکسیناسیون نگرفته اند، به واکسن اطمینان کنند و در صورت عدم اعتماد به واکسن های خارجی کرونا، از محصولات داخلی در این زمینه، بهره مند شوند.

دکتر کریمی‌نیا با بیان اینکه موسسات رازی و پاستور بعنوان واکسن سازان قدیمی کشور، ۱۰۰ سال قدمت دارند، تصریح کرد: شرکت برکت، انستیتو پاستور، موسسه سرم سازی رازی و واکسن فخرا که کار تیم شهید فخری زاده است، محصولاتی ایمنی زا تولید کرده اند که با اطمینان خاطر، می توان از آنها استفاده کرد.

به گفته وی مردم در کنار واکسیناسیون سراسری، به بهداشت فردی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی نیز، توجه کنند تا سریعتر شرایط بازگشت به فعالیتهای اجتماعی، فراهم شود.

معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور توضیح داد: پدافند زیستی مجموعه‌ای از اقدامات شامل رصد و پایش، آشکارسازی، هشداردهی، تشخیص، تصمیم و عملیات، کنترل، حفاظت و پیشگیری، امداد و نجات، درمان، بازیابی و بازتوانی منابع، محدودسازی و رفع آلودگی در برابر تهدیدات زیستی است.

وی متذکر شد: مجموعه این اقدامات، موجب حفاظت از سرمایه‌ های ملی، در برابر تهدیدات زیستی و کاهش آثار و عواقب ناشی از آنها می شود.

واکسیناسیون حداکثری، راه اصلی مهار کرونا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر