۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۶۶۹۰
فرمانده کل ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی را برادر عزیزتر از جان خود می‌داند و در هر جایی که نیاز باشد دست در دست نیروی انتظامی و پشتیبان آنان است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، آئین اختتامیه نوزدهمین دوره رزم مقدماتی مشترک جامعه پذیری دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز در مرکز آموزش حضرت جوادالائمه نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

در این مراسم که با حضور فرماندهان نیروهای چهارگانه ارتش برگزار شد، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تسلیت ایام اربعین شهادت امام حسین (ع) اظهار داشت: در این دوره، جمعی از دانشجویان دانشگاه امین نیروی انتظامی نیز در جمع ما حضور دارند که جا دارد به این عزیزان خوشامد بگوییم.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی را برادر عزیزتر از جان خود می‌داند و در هر جایی که نیاز باشد دست در دست نیروی انتظامی و پشتیبان آنان است.

فرمانده کل ارتش اضافه کرد: نیروی انتظامی نماد اقتدار و دفاع از ارزش‌های اسلامی ایرانی و سمبل امنیت جامعه است؛ لذا ما توفیق نیروی انتظامی را موفقیت این کشور می‌دانیم.

فرمانده کل ارتش خطاب به دانشجویان تصریح کرد: به همه شما تبریک عرض می‌کنم که موفق شدید از بین هزاران جوان علاقه مند انتخاب شوید و به جمع سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران بپیوندید و لباس مقدس سربازی را بپوشید.

وی افزود: در همه جای دنیا لباس سربازی مورد احترام است، البته سطح احترام متفاوت است، ولی سربازان در همه جا مورد احترام هستند. یک جوان که از همه علائق معمولی دنیایی می‌گذرد و پا روی هوای نفس  جوانانه خود می‌گذارد، و راه مقدس دفاع از کشور، دفاع از حدود و ثغور، دفاع از امنیت، دفاع از ناموس و دفاع از ارزش ها را انتخاب می کند یک راه نورانی را انتخاب کرده شایسته احترام است. یک جوان که راحتی و رفاه خود را فدای آرامش و امنیت مردم می کند، شایسته احترام و تکریم است. پس شما یک شغل را انتخاب نکرده اید، یک راه مقدس را انتخاب کرده اید.

امیر سرلشکر موسوی اظهار کرد: ارتشی بودن یک شغل نیست، بلکه یک هدف والا و یک انتخاب مقدس است. اما ارتش جمهوری اسلامی ایران ویژگی‌هایی دارد که آن را نسبت به سایر ارتش ها هم ممتاز کرده است.

وی در تبیین ارزش های ارتش تصریح کرد: فرمانده این ارتش، ولی فقیه است؛ نایب آقا امام زمان(عج)است. شخصیت دانشمند مقتدر متقی، که حتی دشمنان ما به دانایی و توانایی رهبر عزیز معترفند و در برابر آن تعظیم می کنند. ارتش به دلیل اینکه فرمانده‌اش ولی فقیه است مورد احترام و مورد علاقه مردم است. در چنین ارتشی کلیه اعمال و اقدامات ما وقتی با نیت خالص همراه شد، می شود عبادت، و این بزرگترین نعمت خداوند به ما سربازان ارتش انقلابی جمهوری اسلامی ایران است.

وی درادامه افزود: امتیاز دیگر اسلامی بودن است. ارتش جمهوری اسلامی ایران برمبنای حدود و قیود و آموزه های اسلامی اداره می شود و حرکت می کند، امروز مردم ار تشی بودن را به معنای متدین بودن و متشرع بودن می‌شناسند. ارتش منضبط، قدرتمندِ متدین. این ارتش به دنبال حفظ و گسترش و ارائه ارزش‌های اسلامی است. این ارتش نمایشگاهی از ارزش‌های اسلامی است که می‌توان آن را سر دست گرفت و به همه و به جهان نشان داد. البته در هر سازمانی ممکن است چیزهایی باشد، افرادی باشند که هم جهت با مسیر و اهداف کلی سازمان نباشند. اما روح حاکم، دین و اخلاق است و هرکسی از دین و اخلاق دور باشد در این سازمان هیچ جایگاهی ندارد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: ویژگی بعدی انقلابی بودن است؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش انقلابی است، دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب را وظیفه ذاتی خود می‌داند، روحیه انقلابی در تک ‌تک افراد جریان دارد، استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم فرهنگ سازمانی این ارتش است و قاطبه اعضای این ارتش را جوانان پرشور انقلابی تشکیل می‌دهند.

امیر سرلشکر موسوی خاطر نشان کرد: امتیاز دیگر مردمی بودن است. ارتش از مردم، با مردم، در کنار مردم و در خدمت اهداف مردم است. این ویژگی باید حفظ شود و روز به روز گسترش یابد. همه ما موظف هستیم این فرهنگ و تفکر و منش مردمی بودن را در خودمان و در سازمان تقویت کنیم و با همین مرام پیش برویم.

وی اظهار کرد: شما به ارتش اسلامی انقلابی مردمی وارد شده‌اید که تحت فرماندهی ولی فقیه است پس جای تبریک به شما عزیزان دارد.

فرمانده کل ارتش در پایان اذعان داشت: شما جوانان عزیز که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم هستید ماموریت پیاده سازی بیانیه گام دوم و مأموریت تشکیل جامعه منتظر و شایسته ظهور را دارید. قدر خودتان را بدانید و در این راه هرچه می‌توانید با اتکا به خداوند بزرگ تلاش کنید و پیش بروید.  ولایت، دیانت، انقلابی بودن، مردمی بودن، دانایی و توانایی اصول پایه‌ای پیشرفت در ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر