۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۶۶۶۸۸
رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بندر ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر در روند توسعه مبادلات تجاری اوراسیا تاکید کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس ، محمدباقر قالیباف در جریان بازدید از بندر ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر با اشاره به انتخاب این بندر به‌عنوان دروازه ورود کشورمان به اتحادیه اوراسیا گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت بندر امیرآباد حجم مبادلات اقتصادی کشورمان با کشورهای ساحلی خزر افزایش می‌یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت مناسبات اقتصادی در رویکرد مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس از قابلیت‌های مهم اقتصادی کشور در حل چالش‌های این عرصه استفاده خواهد کرد.

*زمان تخلیه کالا در بنادر کاهش یابد

قالیباف با اظهار خرسندی از حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در بندر ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر بر لزوم افزایش ظرفیت بندری و اسکله‌های تخلیه و انبارهای ذخیره‌سازی کالا در این واحد اقتصادی تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اهمیت کاهش بوروکراسی اداری در روند مبادلات تجاری خواستار کاهش زمان تخلیه و بارگیری کالا و نیز حل مشکلات ترانزیتی در بنادر کشور شد.

*حل مشکلات بنادر نیازمند عزم ملی است

قالیباف بنادر را گلوگاه‌های اقتصادی کشور دانست و افزود: حل مشکلات بنادر و مراکز بزرگ اقتصادی نیازمند عزم ملی و انقلابی است.

گفتنی است در جریان این بازدید محمدعلی سعیدی‌پور مدیرعامل بندر ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر با اشاره به افزایش ۱۰۰هزار هکتاری محدوده این بندر و سرمایه‌گذاری برای ساخت اسکله‌های رورو و انبارهای ذخیره کالا گزارشی از روند عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این بندر ارائه کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر