۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۶۶۸۷
بیستمین محموله واکسن کرونا حامل ۵ میلیون دز واکسن، امروز در فرودگاه امام خمینی (ره) تحویل وزارت بهداشت شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر، با اشاره به ورود سومین محموله سنگین واکسن کرونا توسط هلال احمر، گفت: از اردیبهشت امسال تاکنون ۳۵ میلیون و ۳۹۰ هزار دوز واکسن توسط جمعیت هلال احمر وارد کشور شده است.

وی با اعلام اینکه ۵ میلیون دوز واکسن تا محقق شدن وعده ۲۰ میلیونی واردات واکسن توسط هلال احمر در شهریور باقی مانده است، بیان کرد: از ۲۰ میلیون دوز واکسنی که قرار بود در شهریور ۱۴۰۰ توسط هلال‌احمر وارد کشور شود تاکنون ۱۵ میلیون دوز از آن تحویل وزارت بهداشت شده و تنها ۵ میلیون دوز دیگر باقی مانده تا وعده ۲۰ میلیونی که برای واردات واکسن کرونا داده بودیم محقق شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با ابراز امیدواری از واردات ۵ میلیون دوز دیگر واکسن کرونا تا یک هفته دیگر، تصریح کرد: پس از اینکه فرآیند وارد کردن ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا توسط هلال احمر در شهریور به پایان برسد، در فواصل زمانی معین ۷۰ میلیون دوز دیگر واکسن طی دو ماه آینده وارد خواهیم کرد.

همتی با اشاره به کمک‌های خوب وزارت امورخارجه و بانک مرکزی و همچنین تاکید رئیس جمهور برای واردات واکسن افزود: از این ۷۰ میلیون دوز واکسن وارداتی ۱۰ میلیون مخصوص سنین ۱۲ تا ۱۸ سال است تا دانش آموزان نیز در مقابل کرونا ایمن شوند.

وی با اعلام اینکه تمام اطلاعات برای واردات واکسن‏‌های مناسب برای گروه سنی زیر ۱۸ سال آماده و تحویل سازمان غذا و دارو شده است، تصریح کرد: در صورت تأیید این سازمان و صدور مجوز، با واردات یکی از این دو واکسن سوبرانا۲ یا سینوفارم در مهرماه، واکسیناسیون گروه سنی زیر ۱۸ سال آغاز می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر