۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۶۶۸۶
رئیس حراست آموزش و پرورش مازندران:
رئیس کارگروه پدافند غیرعامل آموزش و پرورش مازندران گفت: اساس طرح پدافند غیرعامل که یک سند بالادستی است بر پیشگیریِ فعالانه و برنامه محور تاکید دارد و بهترین نقطه آغاز فرهنگ‌سازی برای آن نیز مدرسه است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از رکنا، «علی بخشنده» در همین رابطه تأکید کرد: مدارس ظرفیت‌هایی دارند که مدیران مدارس بهتر از هر کسی از این ظرفیت‌ها آگاهند و به همین دلیل، برای اجرای پدافندغیرعامل از مدیران کمک بگیرید و به مدیران به عنوان منابع فکری و مشورتی خودتان در این بخش نگاه کنید.

رئیس اداره‌ حراست اداره‌کل آموزش و پرورش استان مازندران در ادامه به آتش‌سوزی که چندسال قبل در یکی از مدارس مرکز استان ایجاد شد اشاره کرد و گفت: ماشین آتش‌نشانی در کوتاه زمان رسید اما مسیر ورودی مدرسه اجازه ورود ماشین آتش‌نشانی را نمی‌داد در حالی‌که برابر اصول پدافندغیرعامل حتماً از قبل باید برای چنین مشکلی، تدابیری اندیشیده شود.

وی در ادامه به موضوع سرقت از مدارس اشاره کرد و گفت: حتما باید تدابیر پیشگیرانه برای کنترل این مشکل صورت گیرد تا جلوی زیان و آسیب به سرمایه‌ها و زیرساخت‌های فنی دستگاه تعلیم و تربیت را بگیریم و اتفاقاً یکی از مباحثی که به موضوع پدافندغیرعامل مربوط است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد همین موضوع پیشگیری و مقابله با سرقت است.

بخشنده در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که در حوزه پیشگیری و مقابله با سرقت انجام می‌دهید ابتکاری و نو باشد و هر شهرستان نیز برابر امکانات و ظرفیت‌های خود اقدام کند اما یک برنامه نمادین استانی و هماهنگ در نظر داریم با حضور سخنران برجسته کشوری که جزئیات آن متعاقباً اعلام و ابلاغ خواهد شد.

رئیس حراست اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران و دبیر کارگروه پدافندغیرعامل استان همچنین طرح‌ها و برنامه‌های ابلاغی خود را تبیین کرد و وعده داد این برنامه‌ها پس از بازگشایی مدارس، به مدیران حراست شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ خواهد شد.

در ادامه جلسه هرکدام از اعضا به بیان دیدگاه خود در خصوص فرهنگ‌سازی و عملیاتی کردن پدافندغیرعامل پرداختند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر