۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۱۲۶۴
محققان نوعی اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند نشانه‌های سکته را در بیمار به سرعت تشخیص دهد تا روند درمانی به موقع آغاز شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا و بیمارستان متدیست هوستون در بررسی جدید خود، نوعی اپلیکیشن ابداع کرده‌اند که می‌تواند نشانه‌های سکته را در بیمار به سرعت تشخیص دهد تا روند درمانی به موقع آغاز شود.

این محققان در تلاش برای سرعت بخشیدن به روند ارزیابی بروز سکته و در امان ماندن بیماران از اسکن‌های بی‌مورد ابتدا یک پایگاه داده ایجاد کردند و از ۸۰ بیمار مبتلا به سکته مغزی خواستند تا یک آزمایش گفتاری را در ویدئویی که با تلفن همراه ضبط شده بود، انجام دهند. این مجموعه داده برای آموزش یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده شد تا بتواند ناهنجاری را در گفتار و حرکات چهره افراد مبتلا به سکته تشخیص دهد.

هنگامی که این روند مجدد آزمایش شد، مشخص شد که برنامه ایجاد شده ۷۹ درصد در تشخیص قربانیان سکته مغزی دقیق است. با توسعه بیشتر این فناوری، درصد دقت هوش مصنوعی نیز افزایش می‌یابد.

شارون هانگ، استاد دانشگاه پنسیلوانیا و از پژوهشگران این پروژه گفت: این یکی از نخستین پژوهش‌هایی است که به هوش مصنوعی امکان می‌دهد تا به تشخیص سکته در بخش مراقبت‌های ویژه کمک کند.

به گفته محقق این پژوهش، به دست آوردن داده‌های صورت در تنظیمات طبیعی کار گروه پزشکی را قوی و مفید برای استفاده بالینی در دنیای واقعی می‌کند و در نهایت این روش پزشکان را برای تشخیص و ارزیابی سکته مغزی از راه دور توانمند می‌کند.

دانشمندان دانشگاه پلی تکنیک والنسیا اسپانیا قبلاً یک برنامه ارزیابی سکته مغزی برای خودشان ساخته بودند که به روشی مشابه کار می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر