۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۵۷۲۶۴
تاکنون مورد مثبتی از بیماری کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی گزارش نشده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اکنون ۷۸ مورد سندرم حاد تنفسی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه برای بررسی بیشتر نمونه‌گیری و به تهران ارسال شده که نتایج ۱۴ مورد آنها منفی بوده و بقیه نیز در حال بررسی است.

دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: مردم برای دریافت اخبار مربوط به بیماری کرونا باید به منابع موثق، تخصصی و مسوول همچون وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و رسانه‌های رسمی رجوع کنند و به جوسازی های نادرست در فضای مجازی توجه نکنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز مجهز به کیت تشخیص ویروس کرونا شده است، پیش از این آزمایشات مربوط به تشخیص ویروس کرونا به تهران ارسال می‌شد.

پبیمارستان‌های بزرگ و مجهز امام رضا (ع) و قائم (عج) و همچنین دو بیمارستان کودکان اکبر و شیخ در مشهد برای درمان بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده‌اند. 

هم اکنون ۹ مرکز جامع خدمات سلامت، چهار بیمارستان به طور اختصاصی و تمام مراکز درمانی خصوصی و دولتی، بیماران مبتلا به علایم اختلال تنفسی در مشهد را غربالگری و راهنمایی می‌کنند.

پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان نیز از سوی دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، گناباد و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر