۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۵۷۱۷۵
رئیس پلیس فدرال آلمان با اعلام اینکه در شناسایی عاملان حملات تروریستی افراطی «نقطه کور» وجود دارد، اعتراف کرد این افراد تا زمانی که دست به اقدامی نزده‌اند، شناسایی نمی‌شوند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، «توبیاس ر.» راست‌گرای افراطی آلمانی شامگاه چهارشنبه گذشته(۳۰ بهمن‌ماه)، ۹ خارجی‌تبار را به قتل رساند. اکنون افکار عمومی و رسانه‌های آلمان پرسش‌های زیادی را مطرح می‌کنند.

« هولگر مونش » رئیس پلیس فدرال آلمان در جمع خبرنگاران با این پرسش خبرنگاران مواجه شد که چگونه ترور یک راستگرای افراطی پیش از وقوع آن کشف نشده و چرا پلیس غفلت و سهل‌انگاری کرده است؟ چرا پلیس فدرال آلمان به موقع توبیاس را تحت نظر نگرفته و اینکه آیا چشم این نهاد امنیتی آلمان به روی خطر راستگرایی افراطی در این کشور بسته است؟

رئیس پلیس فدرال آلمان در پاسخ، اعتراف کرد که او در حال حاضر به چنین پرسشی نمی‌تواند پاسخ دهد؛ اما او از یک «نقطه کور» صحبت کرد و گفت: «چشم نهادهای امنیتی به روی راستگرایی افراطی بسته نیست. اما باید پرسید با این چشم چه می‌بیند؟ اغلب کم می‌بیند و بدتر از همه اینکه اصلا نمی‌بیند؛ بزرگترین مشکل ما کسانی می‌توانند باشند که بدون هیچ ساختار شناخته شده‌ای دست به عمل می‌زنند.»

دویچه‌وله نوشت: اشاره رئیس پلیس فدرال آلمان به کسانی است که پیش‌زمینه راست‌گرایی نداشته‌ و از طرف پلیس شناسایی نشده‌اند.

توبیاس مهاجم ۴۳ ساله آلمانی در شهر هاناو در ایالت هسن، یکی از همین افراد بوده است. این راستگرای افراطی در شامگاه چهارشنبه گذشته با تیراندازی در یک قهوه‌خانه و یک دکه مشروب‌فروشی جان ۹ نفر را گرفت. قربانیان همه خارجی‌تبار بودند. توبیاس پیش از آنکه دست به اقدام جنایتکارانه خود بزند پرونده‌ای در اداره پلیس نداشت و یا به عنوان فرد راستگرای افراطی شناخته شده نبود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر