۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۳۸۰۳
آیت الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دشمن همه تلاش خود را برای اختلاف‌افکنی بین شیعیان و اهل سنت به‌کار گرفته است، گفت: جنبه‌های فرهنگی اربعین و عاشورا باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش پایداری ملی، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام رمضانی، رئیس جدید مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با تبریک انتصاب وی به این مسئولیت مهم، اظهار داشت: شما بحمدالله با این عرصه آشنا هستید و به‌خوبی به لوازم و اقتضائات آن واقفید، امیدواریم بتوانید در این مسئولیت منشأ خیر باشید، ما نیز برای موفقیت شما دعا می‌کنیم.

وی در ادامه همگرایی، همدلی و اتحاد مسلمانان و به‌ویژه پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) را امری مهم خواند و تأکید کرد: در شرایطی که دشمن همه تلاش خود را برای بر هم زدن وحدت مسلمانان و اختلاف‌افکنی بین شیعیان و اهل سنت به‌کار گرفته است، در کنار هم بودن مسلمانان و پیروان اهل‌بیت(ع) تأثیر زیادی دارد.

استاد سطوح عالی حوزه خطاب به رئیس جدید مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، گفت: شما در این عرصه تجارب خوبی دارید، ضمن اینکه از این تجارب حتماً استفاده می‌کنید، اما به این مقدار بسنده نکنید و با تشکیل اتاق فکری طرح‌های ابتکاری داشته باشید.

شیعه سرمایه‌های ارزشمندی همچون عاشورا، اربعین و غدیر دارد

وی افزود: خوشبختانه شیعه سرمایه‌های ارزشمندی همچون عاشورا، اربعین، غدیر و امثال این‌ها را دارد، روی این سرمایه‌ها می‌توان تکیه کرد و همه ظرفیت‌ها را برای اتحاد و همگرایی بیشتر مسلمانان و به‌ویژه پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) بسیج کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: عاشورا و اربعین در سرتاسر جهان گسترش خوبی پیداکرده است، اما از جنبه‌های فرهنگی آن نباید غفلت شود، در این عرصه نیاز به کار و برنامه‌ریزی بیشتر احساس می‌شود، شما می‌توانید در این عرصه اتاق فکری را تشکیل دهید و جنبه‌های فرهنگی اربعین و عاشورا را مورد توجه قرار دهید.

مرجع تقلید شیعیان در پایان اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و اقدامات مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) را به‌ مسئولان این مجمع توصیه و برای آنان در تداوم این مسیر آرزوی توفیق کرد.


منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر