۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۵۳۷۹۹
رئیس دانشگاه تربیت مدرس با انتقاد از تعویق چندباره زمان برگزاری دادگاه استاد مسعود سلیمانی، گفت: قاضی قرار است به زودی درباره تشکیل جلسه دادگاه اظهار نظر کند.
به گزارش پایداری ملی، محمد تقی احمدی درباره آخرین وضعیت استاد ایرانی بازداشت شده در آمریکا اظهار داشت: براساس آخرین اطلاعاتی که دارم، قاضی قرار است به زودی درباره تشکیل جلسه دادگاه دکتر مسعود سلیمانی اظهار نظر کند. 

رییس دانشگاه تربیت مدرس افزود: امیدواریم تصمیم قاضی درباره برگزاری دادگاه این استاد ایرانی بار دیگر تغییر نکند و بلاتکلیفی ایشان ادامه دار نباشد.

احمدی شرایط نگهداری از این استاد ایرانی را نامطلوب توصیف کرد و گفت: وضعیت درمانی ایشان اصلا مناسب نیست و اجازه رساندن دارو به افرادی غیر از آن هایی که مجوز دیپلماتیک دارند، داده نمی شود و این روند جای تاسف دارد.

وی اضافه کرد: مجله نیچر که در میان پرارزش‌ترین مجله‌های علمی جهان قرار دارد، درباره ماجرای بازداشت استاد از آن جهت که ایشان یک دانشمند تراز بالا محسوب می شود، پیگیری هایی را انجام داده است. 

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با انتقاد از روند قضایی موجود در آمریکا، گفت: محدودیت های دیپلماتیک که برای سفر افراد حاضر در دفتر حافظ منافع ایران وجود دارد، باعث تشدید این بحران شده است.  

یعقوب فتح اللهی معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس نیز در گفتگو با مهر با اشاره به حمایت مالی این دانشگاه در ماجرای بازداشت این استاد ایرانی، گفت: دانشگاه تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیون تومان به منظور گرفتن چندین وکیل و سایر هزینه ها پرداخت کرده است و مابقی هزینه ها از اموال خود ایشان و خانواده تامین شده است و انشاالله ما بتوانیم این پول را تامین و جبران کنیم.  

وی افزود: فکر می کنم تاکنون حدود ۲۰۰ هزار دلار در این مسیر هزینه شده است.  

معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: تاکنون ۳ یا ۴ بار زمان برگزاری دادگاه تغییر کرده است ولی امیدواریم به زودی تکلیف این استاد مشخص شود.



منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر