۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۳۹۹۱۷
مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم آمادگی همیشگی دستگاه ها و نهادها در برابر آسیب ها و تهدیدها گفت: پدافند غیرعامل، محدودسازی نبوده بلکه مصون سازی نهادها در برابر تهدیدهای احتمالی است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، علیرضا کریمی روز چهارشنبه در نشست پدافند غیرعامل مراغه افزود: باتوجه به پیشرفت های فناوری های نوین، شناسایی تهدیدها و راهکارهای مقابله با آن در تمامی بخش ها حتی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در قالب پدافند غیرعامل مورد توجه قرار می گیرد.
وی ادامه داد: تهدیدهای سایبری و زیستی به عنوان مهم ترین آسیب های پیش روی جامعه بوده و از این رو باید دستگاه ها و نهادها به امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و افزایش داشته ها و دانسته ها تجهیز شوند.
وی اضافه کرد: مقابله با تهدیدها، تقویت زیرساخت ها و حفظ توازن سیستم دستگاه های اجرایی، خدمات رسان و نهادها مهمترین کارکرد پدافندغیرعامل است.
وی گفت: با رعایت نکات ایمنی و موازین تاکید شده در قالب دستورالعمل های پدافندغیرعامل، کارکرد سیتسم های اداری و خدماتی حفظ و تامین خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون تهدیدهای موجود، دستگاه های اداری و سازمانی را تهدید می کند، افزود: از این رو احصای تهدیدها، نقاط ضعف و تدوین راهکارهای موثر برای مرتفع ساختن آن در شهرستان ها ضروری و حیاتی است.
وی تاکید کرد: رعایت الزامات پدافندغیرعامل در طرح های توسعه شهرستانی و نیز ساخت و سازهای عمرانی توسط نهادهای متولی امر ضروری است.
جانشین قرارگاه سایبری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به تهدیدها و مخاطرات موجود در فضای مجازی و سایبری گفت: عدم شناسایی ضعف ها زمینه ساز بروز مشکلات و مخاطرات در دستگاه ها خواهد شد.
صالحی افزود: برخی سوء مدیریت ها و استفاده از افراد غیرمتخصص در حوزه فناوری اطلاعات در دستگاه ها و نهادها زمینه ساز عدم رفع ضعف ها و بروز خطرات و آسیب ها در این حوزه می شود.
وی با تاکید بر رعایت موازین ایمنی در استفاده از فناوری اطلاعات و حضور در فضای سایبری ادامه داد: بهره گیری از ابزارهای امنیتی می تواند از ایجاد حفره های امنیتی در این بخش پیشگیری کند.
وی ادامه داد: شبکه های داخلی، فضای مجازی و تلفن های هوشمند بیشترین میزان آسیب پذیری را در برابر تهدیدهای سایبری داشته و از این رو باید با آگاه سازی و اجرای طرح های پیشگیرانه، امنیت را در این مراکز ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: بستن پورت های ارتباطی و جداسازی شبکه داخلی از شبکه عمومی و فضای مجازی در ادارات می تواند از ایجاد برخی مخاطرات جلوگیری کند.
فرماندار مراغه نیز در این نشست گفت: با توجه به پیچیدگی های موجود در زمینه تهدیدها و مخاطرات در فضای کنونی، توجه به پدافند غیرعامل توسط آحاد جامعه بیش از پیش ضروری است.
حمید شکری افزود: دستگاه های اجرایی و خدمات رسان شهرستانی باید موازین و نکات مورد تاکید پدافندغیرعامل را به عنوان عامل مهمی در تامین امنیت و مقابله با تهیدها، مورد توجه قرار دهند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر