۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۳۸۸۰۰
چهارمین جلسه قرارگاه زیستی استان با موضوع بررسی وضعیت آنفلوآنزای مرغی و انسانی در سطح استان و ارائه راهکارهای مناسب جهت پیشگیری و مقابله به ریاست حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری و اعضای قرارگاه زیستی در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری تشکیل گردید.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، چهارمین جلسه قرارگاه زیستی استان با موضوع بررسی وضعیت آنفولانزای مرغی و انسانی در سطح استان و ارائه راهکارهای مناسب جهت پیشگیری و مقابله صبح روز یکشنبه به ریاست حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری و اعضای قرارگاه زیستی در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری تشکیل گردید.

چهارمین قرارگاه زیستی با موضوع (بررسی وضعیت آنفلوآنزای مرغی و انسانی) استان کرمان برگزار شد

"حمید ملانوری" سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به دستور کار جلسه گفت: شیوع آنفلوآنزای انسانی و فوق حاد پرندگان از نظر بهداشتی و سلامت خطری جدی است که بایستی با برنامه ریزی صحیح در جهت مقابله با آن گام برداشت.

چهارمین قرارگاه زیستی با موضوع (بررسی وضعیت آنفلوآنزای مرغی و انسانی) استان کرمان برگزار شد

وی با بیان اینکه استان های شمالی همجوار با استان کرمان به ویژه استان یزد کماکان درگیر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان می باشند اظهار کرد: این مسأله جدای از مخاطرات بهداشتی و سلامت به لحاظ اقتصادی خسارات جبران ناپذیری وارد خواهد کرد که باید تلاش کنیم این مخاطرات را به حداقل برسانیم.

ملانوری با تأکید بر آموزش همگانی در جهت مراقبت های فردی و همچنین نگهداری بهداشتی دام و طیور افزود: امکاناتی را که در شهرها بوجود می آید نباید از مردم گرفت، مردم نیازهایی دارند که بایستی تأمین گردد و در هنگام بروز اینگونه رخدادها نباید برنامه ریزی به گونه ای باشد که مردم را از تولید کننده به مصرف کننده تبدیل کرد که خود پیامدهای غیر قابل جبرانی را دارد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تشکر از تلاش های انجام شده و با اشاره به بازگشت حجاج و روزهای در پیش رو به ویژه ایام محرم و شروع مدارس اظهار امیدواری کرد: با ادامه این مراقبت ها و برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم مسائل استان را به گونه ای مدیریت کنیم که شاهد حادثه و خسارتی در استان نباشیم.

"پیمان سلاجقه" مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری نیز در این جلسه ضمن بررسی وضعیت شیوع ویروس در سطح کشور گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل پدافند غیر عامل و کارگروه های هشتگانه ذیل قرارگاه زیستی استان در زمینه پدافند زیستی ارائه نمود.

در ادامه نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی کرمان، بم، جیرفت، رفسنجان و سیرجان گزارشات خود را مبنی بر برنامه ریزی های انجام شده در جهت تهیه واکسن آنفلوآنزای انسانی و چگونگی توزیع آن در بین گروه های پر خطر و آسیب پذیر و همچنین سایر اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و مقابله با هرگونه بیماری ارائه کردند.

چهارمین قرارگاه زیستی با موضوع (بررسی وضعیت آنفلوآنزای مرغی و انسانی) استان کرمان برگزار شد

همچنین"حسین رشیدی" مدیرکل دامپزشکی شمال استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر بخش عمده ای از پروتئین مورد نیاز مردم را پرندگان تأمین می کنند اظهار کرد: مراقبت هایی که در زمینه آنفلوآنزای پرندگان بایستی صورت پذیرد هم از جهت اینکه این ویروس بصورت بالقوه پتانسیل انتقال به انسان را دارد و هم از جهت اقتصادی، تغذیه و امنیت غذایی مردم حائز اهمیت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر