۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۱۴
سومین همایش ملی پدافند غیر عامل حوزه‌های عمران، معماری و توسعه شهری پایدار در شیراز برگزار شد شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دبیر اجرایی همایش گفت: در این همایش بیش از صد نفر از کارشناسان، اساتید دانشگاه و پژوهشگران فعال در حوزه‌های عمران، معماری و توسعه پایدار شهری از سراسر کشور حضور دارند.

حسین پور افزود: در این همایش آخرین دستاورد‌های علمی و تحقیقاتی مرتبط با پدافند غیر عامل در حوزه‌های عمرانی، معماری و توسعه پایدار شهری و راهکار‌های کاهش خسارت و تلفات در صورتی که تهدیدی صورت گیرد برسی می‌شود.

وی افزود: ۱۷۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که با نظر داوران ۶۴ مقاله منتخب شده که ۲۴ مقاله در سه کارگروه عمران، معماری و توسعه پایدار شهری در قالب سخنرانی ارائه می‌شوند و بقیه در قالب پوستر ارائه می‌شوند.

معاون امور شهری پدافند غیر عامل کشور در این همایش گفت:: ۷۲ درصد جمعیت کشور در شهر‌ها زندگی می‌کنند که اغلب این جمعیت‌ها در چند شهر بزرگ کشورند و به همین خاطر تهدیدات بیشتری کلانشهر‌ها را به مخاطره می‌اندازد.
اسدالله کریمی افزود: در حوزه زیر ساخت‌های شهری، ب

رنامه ریزی، شهر سازی و مدیریت شهری باید کل کشور به خصوص کلانشهر‌ها را برای مقابله با هر تهدیدی آماده کنیم.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری فارس گفت: فارس یکی از استان‌های موفق در تهیه طرح جامع پدافند غیر عامل است وما به دنبال تهیه یک بانک اطلاعاتی در زمینه هماهنگی و اجرای الزامات پدافند غیر عامل دستگاه‌های مختلف هستیم.

آزادی افزود: از این به بعد هر پروژه‌ای در سطح شهر‌ها بخواهد احداث شود باید پیوست و تاییدیه پدافند غیر عامل را نیز داشته باشد.
این همایش فردا با تشکیل چند کار گروه تخصصی و میزگرد علمی به کار خود پایان می‌دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر