۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۷۳۸۹
چندین مطالعات حیوانی نشان می دهد که خطرات جدی بهداشتی در ارتباط با مصرف مواد غذایی GM از جمله ناباروری، اختلال در نظم ایمنی بدن، پیری زودرس، اختلال در نظم ژن مرتبط با سنتز کلسترول، تنظیم انسولین، سلول سیگنالینگ، و شکل گیری پروتئین، تغییرات در کبد، کلیه، طحال و دستگاه گوارش وجود دارد.
به گزارش پایداری ملی، این مقاله به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول شامل مطالعات و اطلاعات کلی در زمینه مصرف محصولات متحمل گلایفوسیت بوده و بخش دوم شامل روش های آزمایش و آماری متفاوت بکار رفته در این مطالعه است که منتشر شد(برای دسترسی به بخش های اول و دوم این مقاله کافی است به لینک هایی که در آخر این گزارش قرار داده شده مراجعه کنید). بخش سوم این مقاله نیز به بیان ارتباط بین گلایفوسیت و بیماری های بوجود آمده در امریکا می پردازد که در اینجا می خوانید:
لیستی از بیماری هایی که با مصرف محصولات تراریخته بروز می کنند

ارتباط بین نارسایی کلیه با کاشت محصولات GE و برنامه های کاربردی گلایفوسیت 

مرگ ناشی از بیماری مرحله انتهایی کلیه (ESRD) و نارسایی حاد کلیه ارتباط قوی بین استفاده از گلایفوسیت و رشد محصول GEرا نشان می دهد. اطلاعات مرگ از فایل های مرگ و میر CDC به دست آمده است( 2013b CDC ). نتایج در نمودار 18 و 19نشان داده شده است. هر دو این موارد در اواسط دهه 1980 به اوج خود رسید پس از آن کاهش و دوباره در اواسط دهه1990 شروع به افزایش پیدا کرد. پرش اندکی در مرگ و میر ESRDبین سال های 1998 تا 1999 می تواند به دلیل تغییرات در کدهای ICD در آن زمان باشد اما این در میزان داده های خام مرگ آشکار نیست.

محققان در سریلانکا مشکل بزرگ کلیه در کارگران مزارع برنج در معرض گلایفوسیت در ترکیب با مواد معدنی در آب سخت را گزارش کردند. با توجه به Jayasumana و همکاران (2014) خواص قوی کیلیت ساز گلایفوسیت اجازه می دهد با فلزات سنگین و آرسنیک موجود در آب سخت ترکیب شده و سپس به بافت کلیه آسیب رسانده و در نتیجه باعث بیماری های مزمن کلیوی شود.. نویسندگان به این نتیجه رسیدند که فرضیه شبکه "GMA ترکیب گلایفوسیت - فلز/ آرسنیک" توضیحات سازگار به بسیاری از مشاهدات و پرسش های بی پاسخ در ارتباط با بیماری های کلیوی مرموز در مناطق روستایی سریلانکا می دهد. علاوه بر این، ممکن است بیماری های همه گیر مشابه به CKDu" بیماری مزمن کلیه با علت ناشناخته" مشاهده شده در آندرا پرادش، هند و امریکا مرکزی را توضیح دهد(p. 2139) .

مطالعه قبلی نشان داده است که قرار گرفتن96 ساعت در معرض سطوح پایین روندآپ در آب موجب فشار اکسیداتیو در کلیه ماهی های قرمز شده است (Lushchak et al., 2009) . مطالعات انجام شده توسط El-Shenawy (2009) و de Liz Oliveira Cavalli et al. (2013) تایید می کنند که روندآپ و ماده فعال آن گلایفوسیت باعث فشار اکسیداتیو و نکروز در سلول های کبدی موش صحرایی شده است.

تنها آزمایش تغذیه موش ها در طول عمرشان با ذرت GE، روندآپ، و ذرت GE همراه با روندآپ ، نسبت به گروه گواه تغذیه شده با گونه ذرت isogenic غیر GE برای همه درمان ها در مقایسه با گروه شاهد اختلال مزمن کلیوی را نشان داد . سرالینی و همکاران (2014) گزارش دادند که " در موش های نر تحت آزمایش، تراکم کبد و نکروز 2.5-5.5 برابر بیشتر بود. nephropathies مشخص و شدید نیز به طور کلی 1.3-2.3 برابر بیشتر بود. در موجودات ماده ، تمام گروه های درمانی دو تا سه برابر افزایش مرگ و میر و زودتر اتفاق افتادن آن را نشان داد (p.1).

ارتباط بین اختلالات گوارشی، (بیماری التهابی روده، عفونت های روده و کبد) با کاشت محصولات GE و برنامه های کاربردی گلایفوسیت
به خوبی شناخته شده است که کودکان مبتلا به اوتیسم و ​​افرادی که از بیماری های عصبی رنج می برند از مشکلات روده نیز رنج می برند(Anderson, 2012; Kang, 2013; Ashwood, 2003) . به گفته سمل و اسنف (2013b) گلایفوسیت تعادل میکروبی روده را نیز مختل می کند. داده ها برای بیماری های التهابی روده از داده های بیماران ترخیص شده از بیمارستان CDC به دست آمد و در نمودار 20 نشان داده شد (CDC, 2013e). داده ها برای مرگ و میر ناشی از عفونت های روده ای از فایل های مرگ و میر CDC به دست آمد و در نمودار 21 به تصویر کشیده شد (CDC, 2013b).

هنگام بازیابی این داده ها، ما افزایش شگفت انگیزی در تخلیه بیمارستان برای ویروس هپاتیت Cدیدیم. در ابتدا این گیج کننده بود. منظور ما این نیست که هپاتیت توسط مواد غذایی منتقل می شود اما ویروس CaMV بسیار شبیه به هپاتیت و HIV است و اگر در بدن خفته باشند، با ورود CaMV از طریق مواد غذایی آنها فعال می شوند.

Ho (2013, p. 4760) اعلام کرده است که " جهش این نوع ژن منجر به سرطان، فعال شدن ویروس خفته و نوترکیبی با توالی های ویروسی در ژنوم شده و به تولید ویروس های جدید می انجامد؛ همه این ها در آزمایش ژن درمانی نشان داده شده است" و همچنین، "شواهد جدید این امکان را افزایش می دهد که پروموتر CaMV 35S در همه محصولات تراریخته که با هدف تجاری سازی کشت می شوند ممکن است ویروس های مرتبط با بیماری از جمله HIVرا از طریق القای پروتئین مورد نیاز برای رونویسی را افزایش دهند" (Ho et al., 2009, p. 172) .

علاوه بر این، شواهد اخیر (Furuta 2013) نشان می دهد که سولفات کلسترول یک مهار کننده ویروس هپاتیت Cبوده و با توجه به سامسل و اسنف (2013a) گلایفوسیت در جذب مواد مغذی به خصوص سولفات اختلال ایجاد می کند. ما در داده های ترخیص از بیمارستان CDC (CDC, 2013e) برای تشخیص هپاتیت C جستجو کردیم . ما ارتباطی بین این داده ها و درصد محصولات سویا GE کاشته شده در ایالات متحده پیدا کردیم. نتایج در نمودار 22 نشان داده شده است. ما داده های مرگ ناشی از HIVرا نیز بررسی کردیم. اما متوجه شدیم آنها به طور پیوسته کاهش یافته اند.
 
ارتباط بین اختلالات عصبی (اوتیسم، آلزایمر، دمانس و پارکینسون) با کاشت محصولات GE و برنامه های کاربردی گلایفوسیت

بروز و شیوع اختلالات عصبی به دو دلیل به راحتی در دسترس نیست: آنها مانند بیماری های دیگر (سرطان، دیابت و غیره)، به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته و روش های تشخیصی در حال تغییر هستند. محققان بر این باورند که آیا افزایش واقعی هستند، و یا تغییرات در تشخیص همراه با توجه بیشتر به این اختلالات اخیرا انجام می شوند. به عنوان مثال، شیوه تشخیص قدیمی عقب ماندگی ذهنی در حال حاضر ممکن است به تشخیص اوتیسم منجر شود. علاوه بر این، سطوح زیادی در علائم وجود دارد. علائم معمولی ADHD مانند حواس پرتی یا بیش فعالی، نیز در حال حاضر در اختلال دو قطبی اطفال وجود دارد. با این حال، افزایش ها در سال های اخیر به گونه ای زیاد بوده است که اکثر کارشناسان اکنون باور دارند که آنها واقعی هستند و باید سازگار با محیط زیست باشند (Weintraub, 2011).

ما داده ها برای اوتیسم را از وزارت آموزش و پرورش گرفتیم، افرادی با قانون آموزش افراد ناتوان. این داده ها برای کودکان مبتلا به اوتیسم 6 تا 21 ساله توسط IDEA گرفته شد (USDE:IDEA) (Gallup, 2002; Snyder, 2012). در نمودار 23 تعداد سال ها با آغاز سال تحصصیلی در پاییز مطابقت دارد.

بر اساس گزارش موسسه دانشگاه واشنگتن برای معیارهای سلامت و ارزیابی (UW، 2012)، بیماری آلزایمر از شماره 32 در سال 1990 به شماره 9 در سال 2010 در رتبه بندی علل مرگ زودرس در ایالات متحده تغییر کرد. دمانس و هزینه های مراقبت های آن نیز در دو دهه گذشته سر به فلک کشید. داده های شیوع و بروز پراکنده بودند، اما داده ها بر روی میزان مرگ و میر از سال 1979 در دسترس بود. داده مرگ دمانس، پارکینسون و بیماری آلزایمر دوباره از CDC به دست آمد(CDC, 2013b). این داده ها در نمودار 24 تا 26 ارائه شده اند. ارتباط ضعیفتری بین مرگ و میر برای به اسکلروز متعدد (R = 0.88 برای٪ محصولات GE و R = 0.83 برای برنامه های کاربردی گلایفوسیت ) پیدا شده است.

Cattani و همکاران (2014) دریافتند که در معرض قرار گرفتن اندک و زیاد فشار اکسیداتیو نجر به مرگ سلول های عصبی و اثرات عصبی در هیپوکامپ موش نابالغ شده است. Lushchak و همکاران(2009) دریافتند که قرار گرفتن 96 ساعته در معرض سطوح پایین روندآپ در آب باعث فشار اکسیداتیو به سلول ها ی مغز، کبد و کلیه ها ماهی های قرمز شده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر