۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۶
کد خبر: ۲۳۲۳۵
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:عدم غربالگری ماهی‌های خارجی می‌تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد
به گزارش پایداری ملی، «محمدحسین قربانی»، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت پرورش ماهی در کشور، اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی تولید محور برای پرورش ماهی در کشور تدارک دیده شود تا بتوانیم سرانه مصرف ماهی را در کشور افزایش دهیم .

وی با بیان این‌که با افزایش تولید ماهی می توانیم برای افراد بسیاری در کشور اشتغال ایجاد کنیم، افزود: ما می توانیم با افزایش میزان آبزیان دریایی در کشور علاوه‌بر افزایش تولید داخلی در راستای صادرات بهینه ماهی نیز مثمر ثمر عمل کنیم.

قربانی گفت: افزایش تولید آبزیان در کشور نیازمند سیاست های مناسب است و این در حالی است که بسیاری از کشورهای حاشیه دریای خزر نیازمند آبزیان دریایی ما هستند بنابراین ما می توانیم با افزایش تولید در راستای صادرات ماهی نیز حضور بهینه ای داشته باشیم.

قربانی با بیان این‌که بحث پرورش ماهی و تولید میگو در استان های شمالی کشور کلید خورده است، تصریح کرد: ما اگر در  بحث حمایت از تولید، برنامه‌ریزی جامع در زمینه تولید ماهی نداشته باشیم، بدیهی است که شاهد واردات در این عرصه خواهیم بود.

وی ادامه داد: ماهی های خارجی مشخص نیست چه بلایی بر سر سفره مردم یا ذائقه ای  مردم می آورند و این در حالی است که بنده نگران تغییر ذائقه های مردم به سمت ماهی های خارجی هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که با ورود ماهی خارجی نباید صید داخلی ضربه ببیند، یادآور شد: عدم غربالگری ماهی های خارجی می تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد.

وی با بیان این‌که متأسفانه نداشتن سیاست در شیلات و آبزی‌پروری موجب شد، ذخائر آبزیان دریایی به‌ویژه در شمال کشور کاهش یابد، گفت: ذخائر ماهیان استخوانی و خاویاری در کشور رو به کاهش  است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که کشورمان در زمینه پرورش ماهی وضعیت بهینه ای دارد، یادآور شد: سرانه مصرف ماهی در کشور ما از استاندارد هم بسیار  پائین تر است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر