۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۲۲۵۶
پژوهشگاه مهندسی بحران های طبیعی و پدافند غیرعامل با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در قالب سه پژوهشکده، روز چهارشنبه در اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد.
رییس این پژوهشگاه گفت: در این پژوهشکده ها شامل مدیریت، جغرافیا و مهندسی پدافند50 عضو هیات علمی و 200 پژوهشگر فعالیت می کنند.

ˈامیر محمودزادهˈ اظهار کرد: این مرکز بعنوان اولین پژوهشگاه خصوصی ایران بطور تخصصی به موضوع بحران های طبیعی و پدافند غیرعامل می پردازد.

به گفته وی، این پژوهشگاه مشتمل بر سه پژوهشکده و هر پژوهشکده دارای سه گروه پژوهشی است.

وی فعالیت این پژوهشگاه را شامل پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، انتشار مجلات علمی، پژوهشی و کتاب های علمی آموزشی، حمایت از پایان نامه های تخصصی و علمی مرتبط با فعالیت پژوهشگاه و اجرای طرح های تحقیقاتی دانست.

محمودزاده، دیگر فعالیت پژوهشگاه مهندسی بحرانهای طبیعی و پدافند غیرعامل را ارائه خدمات فناوری و مشاوره و تدوین راهبردهای اجرایی در حوزه های مدیریت بحران، صنعت، ساختمان و شهرسازی برشمرد.

رییس پژوهشگاه مهندسی بحران های طبیعی و پدافند غیرعامل گفت:این پژوهشگاه همکاری زیادی با دستگاه های اجرایی و دانشگاه های کشور خواهد داشت.

دفاع (پدافند) غیرعامل، مجموعه اقدامات غیرمسلحانه برای کاهش آسیب پذیری، حفظ جان و اموال مردم و تسهیل مدیریت بحران در مقابل حوادث و تهدیدات طبیعی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر