۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۰۶
مشاور ارشد سازمان پدافند غیرعامل کشور:
مشاور ارشد سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بعد از جنگ تمامی اقدامات بدون توجه به پدافند غیرعامل صورت گرفت که آثار و پیامدهای آن را امروز باید بهینه کنیم و در دوران اصلاحات هم هیچ توجهی به این موضوع نشد.
به گزارش پايداري ملي، سیدجواد هاشمی فشارکی بعدازظهر امروز در همایش اعضای شورای پدافند غیرعامل استان مازندران اظهار داشت: رویکردهای پدافند غیرعامل در کشورها، متفاوت است.

وی با بیان اینکه بیشتر کشورها به تناسب تهدیدها و توانایی‌های خود، اقدامات لازم در حوزه پدافند غیرعامل دارند، متذکر شد: به دلیل ماهیت رژیم گذشته که متکی به کشورهای خارجی بود و تحت حمایت آنها قرار داشت، بنابراین تهدید فیزیکی را قائل نبودند و پدافند غیرعامل با این رویکرد، موضوعیت نداشته است.

فشارکی تصریح کرد: با وجود اینکه کشور ما در هشت سال دفاع مقدس بوده و تمامی اعضای جامعه با جنگ مواجه بودند اما بعد از جنگ وقتی بازسازی و سازندگی صورت می‌گرفت، پدافند غیرعامل به فراموشی سپرده شد و تمامی اقدامات بدون توجه به پدافند غیرعامل صورت گرفت که آثار و پیامدهای آن را امروز باید بهینه کنیم و در دوران اصلاحات هم هیچ توجهی به این موضوع نشد.

وی با اشاره به اینکه سند چشم انداز وضعیت کشور را ترسیم می‌کند، گفت: پدافند غیرعامل از سال 82 در دستور کار جدی قرار گرفته است.

مشاور ارشد سازمان پدافند غیرعامل کشور در بیان سیاست‌های کلی نظام درباره پدافند غیرعامل اظهار داشت: تعریف پدافند غیرعامل، رعایت اصول و ضوابط، طبقه‌بندی مراکز، تهیه و اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل، طرح‌های جامع شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای، دو منظوره‌سازی، فرهنگ‌سازی آموزش و تحقیقات، رعایت طبقه‌بندی اطلاعات، تاسیسات پرخطر، مراکز جمعیتی، توسعه فناوری و صنایع بومی‌سازی، صیانت از شبکه‌های اطلاع‌رسانی، هم افزایی اقدامات یا حوادث غیرمترقبه و ایجاد مرکزی برای پدافند غیرعامل از جمله سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی در رابطه با پدافند غیرعامل است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر