۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۶۱
مشاور عالی سازمان پدافند غیرعامل:
مشاور عالی سازمان پدافند غیرعامل گفت: استفاده از اصل غافلگیری و دفاع غیرعامل با استفاده از عوامل و امکانات موجود در پیشنهاد حفر خندق توسط سلمان فارسی قابل ردگیری است.
به گزارش پايداري ملي، سید جواد هاشمی‌فشارکی امروز در حاشیه کنگره بین‌المللی سلمان فارسی که در کازرون در حال برگزاری است، در گفت‌وگو  با فارس در این شهرستان اظهار داشت: امروزه در جنگ‌های مدرن عنوان می‌شود که باید با استفاده از پدافند غیرعامل به گونه‌ای عمل کرد که آسیب‌پذیری در زیرساخت‌ها به حداقل ممکن برسد زیرا این مسئله ارتباط نزدیکی با امنیت ملی دارد.

وی گفت: زمانی زیرساخت‌ها مورد تعرض قرار گیرد، علاوه بر خسارت‌های مادی و معنوی، امنیت نیز تهدید می‌شود.

فشارکی به تعریف تهدید اشاره کرد و افزود: تهدید قابلیت‌هایی است که دشمن به صورت بالقوه یا بالفعل برای دست یافتن به مقاصد خود به کار می‌گیرد به طوری که ثبات سیاسی و امنیت ملی را به خطر می‌اندازد و می‌تواند در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی بروز کند.

هاشمی بیان کرد: پس از کسب خبر حمله مشرکین به مدینه در سال 51 هجری که به جنگ خندق یا احزاب مشهور شد، پیامبر شورای نظامی تشکیل داد که آیا در شهر بمانند یا خارج شوند.

وی تصریح کرد: سلمان فارسی پیشنهاد داد مسلمانان مدینه در شهر بمانند اما دور از شهر در شمال مدینة‌النبی را برای ایمنی از حمله مشرکین خندق حفر کنند.

هاشمی که در این کنگره مقاله‌ای با عنوان نقش اندیشه دفاعی سلمان فارسی در صدر اسلام ارائه کرده است، ابراز داشت: این پیشنهاد که می‌توان آن را در زمره اقدامات در زمینه دفاع غیرعامل برشمرد با استفاده از اصل غافلگیری سبب شکست سنگین کفار شد.

به گزارش فارس، در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی سلمان فارسی از تدوین‌کنندگان مقالات برتر تجلیل می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر