۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۱۵۵۱۲
مسئول مرکز تحقیقات و مطالعات سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اهمیت پیاده سازی استراتژی‌های عملیاتی در فعالیت‌های رسانه‌ای مؤثر گفت: پایگاه اطلاع رسانی Khamenei.ir یک الگوی موفق رسانه ای در ابعاد بین المللی است.
نوید کمالی  با اشاره به اهمیت تعریف و پیاده سازی نقشه راه بلند مدت و استراتژی‌های عملیاتی در فعالیت‌های رسانه‌ای موفق و مؤثر گفت: اگر به تاریخچه مطبوعات و رسانه‌ها دقت کنیم در خواهیم یافت که رسانه‌هایی توانسته‌اند در طول دهه‌های مختلف و در تلاطم نابسامانی‌های سیاسی، اقتصادی و حتی اجتماعی دوام و پویایی خود را حفظ کنند که دارای یک ساختار فکری و برنامه ای هدفمند و منسجم بوده اند.

کمالی افزود: تعمیق در تاریخ رسانه و مطبوعات این نکته را هویدا می‌کند که مقطعی اندیشیدن مدیران و برنامه‌ریزان رسانه‌ها موجب کاهش عمر مفید رسانه و همچنین تنزل ضریب نفوذ تاثیرگذاری آن در جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه در ابعاد محلی و ملی و بعضا بین المللی شاهد هستیم گروه‌ها و احزاب با دلایل مقطعی اقدام به تأسیس و راه اندازی رسانه‌هایی منسوب یا وابسته به خود می‌کنند که غالبا به دلیل عدم وجود راهبرد و چشم انداز طولانی مدت موجب عدم جلب اقبال عمومی و حذف آنها از چرخه فعالیت رسانه‌ای می‌شود.

این محقق و پژوهشگر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری به عنوان یک الگوی موفق رسانه‌ای با چشم انداز بلند مدت و ضریب تأثیر گذاری بالا در تحولات منطقه ای و جهانی گفت: خوشبختانه امروز پایگاه Khamenei.ir در فضای مجازی به عنوان یک منبع و مرجع مستقل و مورد اعتماد برای رصد و دریافت دیدگاه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری مورد استفاده کاربران داخلی و بین المللی است.

وی تصریح کرد:  غنای محتوایی برخواسته از اندیشه‌های والای مقام معظم رهبری در کنار توانایی‌های بالای فنی مدیران و برنامه ریزان این رسانه و بهره گیری آنها از بسترهای مختلف رسانه‌ای برای نشر محتوا خصوصا در شبکه‌های اجتماعی موجب موفقیت بالای این پایگاه در جذب مخاطبان جهانی شده است.

کمالی افزود: این پایگاه چه در ابعاد فنی و چه در ابعاد محتوایی می‌تواند به عنوان یک الگو برای فعالان رسانه‌ای مورد بهره برداری و استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در فضای مجازی رسانه با محدودیت مخاطب و محدودیت جغرافیایی مواجه نیست لذا رسانه‌های مجازی با محتوای غنی و هدفمند می‌توانند به عنوان ابزاری برای صدور مفاهیم و آرمان‌های انقلاب اسلامی به جوامع تحت نفوذ نظام سلطه بکار گرفته شوند.

مسئول مرکز تحقیقات و مطالعات سازمان بسیج رسانه گفت: امروز بیش از 3 میلیارد نفر از مردم جهان به اینترنت و فضای مجازی دسترسی دارند که در صورت برنامه ریزی صحیح رسانه‌ها و همچنین بدلیل بهره گیری از منابع غنی اسلامی در کشور می‌توانیم بخش عظمیمی از جمعیت مظلوم و تحت سلطه استکبار جهانی را با مفاهیم رهایی بخش آشنا سازیم.

وی با بیان آرمان حمایت از مظلومان عالم از جمله ملت مظلوم فلسطین در فضای رسانه‌ای گفت: یکی از رسالت‌های رسانه‌های ما باید تبیین بیش از پیش اهمیت حمایت از مظلومان عالم از جمله مردم فلسطین و یمن در افکار عمومی جهان باشد و این مهم در رسانه‌ها جز با تعریف و برنامه ریزی منسجم از سوی مدیران رسانه ای قابل تحقق نیست.

مسئول مرکز تحقیقات و مطالعات علوم رسانه‌ای سازمان بسیج رسانه در پایان با اشاره به اهمیت آموزش بیش از پیش اصحاب رسانه گفت: امیدواریم سازمان بسیج رسانه‌ با برنامه ریزی صورت گرفته بتواند در حوزه آموزش و تربیت اصحاب رسانه متخصص و متعهد و جهت دهی آنها در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش ویژه‌ای را در تحقق سند چشم انداز 1404 ایفا کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر